به گزارش هنرآنلاین، جلسه‌ی هم‌اندیشی با صحبت‌های محمد حداد، بانی و مؤسس گروه حامیان موسیقی آغاز شد.

حداد ضمن تشکر از پیشکسوتان موسیقی شهر که از اوایل دهه‌ شصت تا به امروز، ارکسترهایی را رهبری کرده‌اند، حضور نادر مشایخی و انتخاب آمل جهت رهبری ارکستر  را اتفاقی بزرگ در هنر این شهرستان بیان کرد و آن را نشان توانمندی موسیقی آمل در سطح کشور دانست.

همچنین اعلام داشت: فراخوان جذب نوازنده در این ارکستر از هفته‌ گذشته در فضای مجازی منتشر شده و نوازندگان بسیاری چه از آمل و چه از سایر شهرستان‌های استان و حتی از شهرهایی چون یزد و اصفهان، علاقه‌ی خود را به حضور در این ارکستر اعلام کردند.

وی سپس به بیان مشکلات این کار پرداخت و حمایت اهالی موسیقی و متولیان فرهنگی-هنری شهر را خواستار شد.

محمدی، نائب رئیس شورای شهر آمل نیز ضمن تقدیر از این حرکت و متمایز دانستن فضای موسیقی آمل نسبت به سایر شهرستان‌ها، حمایت خود را در این امر اعلام داشت.

وی همچنین در جایگاه رئیس شورای فرهنگی استان، آمل را اولین شهری دانست که شورای شهر آن از آثار و اجراهای هنرمندان عرصه‌های مختلف، به صورت خرید اثر و خرید بلیت تئاتر و کنسرت، حمایت مالی می‌کند.

همچنین محمدی اذعان داشت: به دلیل شرایط بد اقتصادی و مالی شهرداری آمل در سالی که گذشت، مبلغ حمایت از هنرمندان بسان گذشته نبوده و تقلیل یافته است، اما این اقدام حمایتی از بین نرفته و همچنان وجود دارد!

همچنین جمشید پناه که چند روز بیشتر از انتصاب وی در سمت جدیدش نمی‌گذرد، با اعلام حمایت از این ارکستر،  همکاری خود را در تسهیل خدمات شورا و شهرداری به هنرمندان اعلام داشت.

البته هیچ یک از مسئولین حاضر در جلسه، وعده‌ای جهت حمایت مالی از چنین ارکستری را ندادند، حال آنکه در همه جای دنیا، بالاترین نهادی که می‌توان از آن‌ها جهت حمایت از فرهنگ و هنر توقع مالی داشت، شهرداری و کمیسیون‌های فرهنگی-هنری وابسته به آن است!

در ادامه برخی از هنرمندان ضمن ارائه‌ی پیشنهاداتی جهت بهتر برگزار شدن این اتفاق، حمایت خود را از جوان فعال عرصه‌ موسیقی شهرستان اعلام کرده و قول همکاری در این زمینه دادند.

سید محسن مرعشی مرزنگو