سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، شنبه 12 اسفندماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و از برگزیدگان این بخش‌ها تقدیر شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پیش از اعلام برگزیدگان این بخش‌ها در سخنانی، به ثمربخشی نهال مد و لباس کشور اشاره کرد و گفت: هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با قدرت، فکر، اندیشه و خلاقیت پشت سر گذاشته شد و به جرأت می‌توان گفت نتیجه زحماات، تلاش‌ها و نوآوری فعالان این حوزه در حال نمایان شدن است.

او ادامه داد: در این دوره شاهد ارتقای سطح کیفی تولیدات علمی دانشگاهی بودیم و صرف نظر از برخی اشکالات در تمام بخش‌ها، طی سال‌های اخیر رشد آثار در تمام بخش‌های رقابتی و غیررقابتی را شاهد بوده‌ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید به اینکه انبوهی اندیشه در عرصه مد و لباس از سینما هم بیشتر است اظهار داشت: علی رغم اینکه در کشور ما طی 5 سال اخیر هنر-صنعت مد و لباس توسعه پیدا کرده است، اما زحمات فعالان این عرصه، ماهیت مد ایرانی اسلامی را به سمت جلو ارتقا داده و تلاش‌ها به بار نشسته است.

اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

مهدی محمودی: بزرگترین ثروت، ایجاد ارتباط میان طراحان و صنعتگران عرصه مد است

مهدی محمودی دبیر کمیته بخش مؤسسات و انجمن‌ها، علمی دانشگاهی و صنعت در هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز در سخنانی بیان کرد: امسال نشان دادیم که اگر حمایت و تعامل خوبی میان فعالان و برگزارکنندگان جشنواره به انجام رسد، مؤسسات و دیگر بخش‌ها می‌توانند در اوج توانمندی ظاهر شوند و دراین دوره شاهد حضور 70 غرفه فعال در این بخش‌ها بودیم.

او افزود: بزرگ‌ترین ثروت، ایجاد ارتباط میان طراحان و صنعتگران عرصه مد است و این مهم در بستر جشنواره فجر شکل گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده با همدلی و هم افزایی هرچه بیشتر، شاهد موفقیت‌های روزافزون برای مد و لباس کشور باشیم.

محمودی در خاتمه بر لزوم برداشتن گام‌های بلند در عرصه کسب و کار تأکید کرد و گفت: تفکر خلاق، هوشمندی استراتژیک و ارتباطات اثر بخش از رموز موفقیت تمام مسئولان، مدیران، طراحان، تولیدکنندگان، صنعتگران و صاحبان برند در دراز مدت خواهد بود.

اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

در ادامه این مراسم، برگزیدگان بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر  به شرح زیر معرفی شدند:

شرکت کارخانجات پشم بافی آسیا از استان کرمان، کارگاه نجم الدین از استان اصفهان و کارگاه فنی روشن از استان مازندران برگزیدگان بخص صنعت بودند.

انجمن طراحی لباس نیکو نگاران پوش طیبه فلاحی، موسسه هنری مدو لباس چارتار رحیم زاده، خانه طراحان لباس مازیار برای رضا ملکی به عنوان غرفه برتر جشنواره شناخته شدند.

همچنین موسسه هنری مدو لباس ققنوس، طراحان مد، آینده پردازان خلاق، خوش پوشان رادین ،خانه مد فرشته و طرح آفرینان به عنوان موسسات برتر سال شناخته شدند.

در بخش علمی دانشگاهی نیز از دانشگاه الزهرا(س)، مرکز آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ(گروه روحی)، جهاد دانشگاهی واحد هنر، آموزشگاه رشیدی، مؤسسه آموزش عالی کمال‌الملک نوشهر، مجتمع فنی تهران و مجموعه "طهرون بپوشیم" تقدیر به عمل آمد.

در بخش تقدیر از نشست‌ و کارگاه‌های آموزشی نیز، مؤسسه مجازی مد و لباس ژینو، چیامد و رخت تن، مرضیه زارع، عطاالله فروغی و آفای امیریان تقدیر شدند.

همچنین در بخش نشر و چاپ آثار در حوزه مد و لباس، عباس جهانگیری از انتشارات بین المللی حافظ و سعید فسوری از انتشارات جمال هنر شایسته تقدیر معرفی شدند.

در پایان این مراسم از کتاب "مشاغل هنر، صنعت، مد و لباس" در تالار حجاب رونمایی شد.

هفتمین جشنواره بین المللی مدولباس فجر از ششم تا سیزدهم اسفند ماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد برپا شده و قرار است مراسم اختتامیه این رویداد، دوشنبه 14 اسفندماه از ساعت 15 در تالار وحدت برگزار شود.