سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم ترسناک "برو بیرون" اولین تجربه کارگردانی جردن پیل در جوایز سالانه اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه سینمای مستقل آمریکا یاد می‌شود، برنده دو جایزه بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین کارگردان شد.

داستان این فیلم درباره یک مرد جوان آفریقایی-آمریکایی با بازی دانیل کالویا است که در ملک خانوادگی و اسرارآمیز دوستش با ماجراهایی روبرو می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "برو بیرون" برای دریافت جایزه اصلی جوایز اسپیریت فیلم‌های "با اسم خودت به من زنگ بزن" ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی، "پروژه فلوریدا" به کارگردانی‌ شان بیکر، "لیدی برد" اولین تجربه کارگردانی گرتا گرویگ و "سوارکار" به کارگردانی کلویی ژائو را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

"با اسم خودت به من زنگ بزن" که با نامزدی در شش بخش پیشتاز نامزدهای جوایز اسپیریت 2018 بود، در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (تیموتی شالامه) و بهترین فیلمبرداری (سایومبهو موکدیپروم) جایزه گرفت. "لیدی برد" که در چهار بخش شانس دریافت جایزه را داشت، جایزه بهترین فیلمنامه را برد.

فیلم‌های "من، تونیا" به کارگردانی کریگ گیلسپی و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" به کارگردانی مارتین مک‌دونا که هر یک در سه بخش نامزد بودند، دو جایزه دریافت کردند: "من، تونیا" در بخش‌های بهترین بازیگر زن مکمل (آلیسن جنی) و بهترین تدوین (تاتیانا اس. ریگل) و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" در بخش‌های بهترین بازیگر زن (فرانسیس مکدورمند) و بهترین بازیگر مرد مکمل (سام راک‌ول).

"Mudbound" به کارگردانی دی ریس در جوایز اسپیریت جایزه رابرت آلتمن را دریافت کرد که به کارگردان، مسئول انتخاب بازیگران و گروه بازیگری یک فیلم اعطاء می‌شود.

برندگان سی و سومین جوایز اسپیریت بامداد یکشنبه به وقت ایران در یک چادر در ساحل سانتا مونیکا معرفی شدند. این جوایز هر سال یک روز پیش از برگزاری مراسم جوایز اسکار برگزار می‌شود.

برندگان جوایز اسپیریت با رأی اعضای "فیلم مستقل" انتخاب می‌شوند. این جوایز از فیلم‌هایی تقدیر می‌کند که در ایالات متحده با بودجه کمتر از 20 میلیون دلار ساخته شده باشند.

سال گذشته "لا لا لند" فیلم محبوب فصل جوایز به این خاطر که هزینه تولید آن بیش از 20 میلیون دلار بود، برای رقابت در جوایز اسپیریت واجد شرایط نبود. در مقابل "مهتاب" دیگر فیلم مورد توجه در فصل جوایز که در پنج بخش نامزد دریافت جوایز اسپیریت شده بود در هر پنج بخش از جمله بهترین فیلم بلند داستانی پیروز شد و روز بعد اسکار بهترین فیلم را هم برد.

در چهار سال گذشته هر چهار برنده جایزه اسپیریت بهترین فیلم بلند داستانی – "12 سال بردگی" (2014)، "بردمن" (2015)، "مرکز توجه" (2016) و "مهتاب" – جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرده‌اند.

سال گذشته، بجز "مهتاب" برندگان جوایز اسپیریت در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (کیسی افلک برای "منچستر بای د سی")، فیلمنامه (بری جنکینز برای "مهتاب") و مستند بلند ("او. جی. ساخت آمریکا") هم با برندگان جوایز اسکار یکی بود.

فهرست برندگان سی‌ و‌ سومین دوره جوایز سالانه اسپیریت به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: "برو بیرون" به کارگردانی جردن پیل

بهترین کارگردان: جردن پیل برای "برو بیرون"

بهترین بازیگر مرد: تیموتی شالامه برای "با اسم خودت به من زنگ بزن"

بهترین بازیگر زن: فرانسیس مکدورمند برای "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری"

بهترین بازیگر مرد مکمل: سام راک‌ول برای "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری"

بهترین بازیگر زن مکمل: آلیسن جنی برای "من، تونیا"

بهترین فیلمنامه: گرتا گرویگ برای "لیدی برد"

بهترین فیلمبرداری: سایومبهو موکدیپروم برای "با اسم خودت به من زنگ بزن"

بهترین تدوین: تاتیانا اس. ریگل برای "من، تونیا"

بهترین مستند: "چهره‌ها، مکان‌ها" به کارگردانی آنیس واردا و جی‌آر

بهترین فیلم بین‌المللی: "یک زن شگفت‌انگیز" به کارگردانی سباستین للیو (شیلی)

بهترین فیلم بلند اول داستانی: "اینگرید به غرب می‌رود" به کارگردانی مت اسپایسر

بهترین فیلمنامه اول: امیلی وی. گوردون و کمیل نانجیانی برای "بیمار بزرگ"

جایزه جان کاساوتیس: "زندگی و دیگر به هیچ" به کارگردانی آنتونیو مندز اسپارزا

جایزه رابرت آلتمن: "Mudbound" به کارگردانی دی ریز