سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی "شیلر" در روزهای 13 ،14 و 15 اسفندماه کنسرت‌های خود را در تالار وزارت کشور روی صحنه می‌برد.

در ابتدای نشست خبری این برنامه، کریستوفر ون دیلن سرپرست گروه شیلر گفت: خوشحالم که توانستم 5 شب در ایران کنسرت برگزار کنم، هیچ‌وقت فکر این را نمی‌کردم موسیقی که سال‌ها پیش آن را ساختم آن‌قدر مورد توجه قرار بگیرد و مردم ایران دوست داشته باشند.

وی افزود: موسیقی ما در اروپا به دو صورت باکلام و بی‌کلام برگزار می‌شود ولی در ایران اجرای بی‌کلام خواهیم داشت و اگر فرصتی پیش آید در سری بعدی نیز برنامه باکلام را خواهیم داشت. از دولت ایران و مدیران برنامه‌ که برای این حضور ما در این کشور زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: بخشی از موسیقی "برلین تهران" را وقتی برای اولین بار با ماشین خود به تهران آمدم، ساختم اما نیاز به تکامل بیشتری داشت در نتیجه قرار شد سری بعد که می‌آیم کاملش کنم و بسیار خوشحالم که توانستم آن را تکمیل کنم. من موسیقی ایرانی را نسبت به گذشته بیشتر گوش می‌کنم اما هنوز هنرمندان ایرانی را نشناخته و به کارهای آنها اشراف ندارم.

این هنرمند اضافه کرد: من برای اولین بار 10 سال پیش به ایران سفر کردم و از مهمان‌نوازی مردم ایران لذت بردم. این بار که باز به ایران آمدم این محبت و لطف مردم نسبت به من تغییر پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است. مردم ایران برای هنر و فرهنگ از صمیم قلب ارزش قائل‌اند و این حس آن‌ها تغییرناپذیر است.

او درباره دیدگاه‌های منفی نسبت به ایران هم گفت: در برخی از رسانه‌ها دیده می‌شود که موضع منفی نسبت به ایران دارند اما وقتی شما از نزدیک با این کشور و مردمانش برخورد می‌کنید متوجه می‌شوید که تمامی این صحبت‌ها از پایه بی‌اساس است و حقیقت طور دیگری است.

سرپرست شیلر همچنین گفت: سالن وزارت کشور یکی از بهترین سالن‌هایی است که می‌شود در آن کنسرت گذاشت حتی می‌توانم بگویم که در مقایسه با برخی از سالن‌های اروپا باکیفیت‌تر است. ما در این کنسرت بیشتر از سازهای گیتار الکتریک استفاده خواهیم کرد.

دیلن در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کار خود اشاره کرد و گفت: عادتی که در موسیقی دارم این است که به عکس‌العمل مخاطبم نگاه کرده و آن‌ها در کارم تأثیر می‌‌گذارند و هر از چند گاهی به عقب برگشته و سعی می‌کنم باز از نو وابسته به خلاقیت و نظر هوادارانم آثارم را بسازم.

او ادامه داد: مردم ایران علاقه بیشتری به موسیقی شاد و ریتمیک دارند و به همین خاطر من نیز سعی کردم موسیقی‌ام را در این ژانر بیشتر پیش ببرم.

مهدی کاشی تهیه‌کننده این برنامه نیز درباره حضور گروه شیلر گفت: باعث خوشحالی است که برای دومین بار از این گروه در تهران میزبانی می‌کنیم و مردم نیز استقبال خوبی از این اجرا داشتند. روال کاری ما به صورتی است که ماهی یک‌بار از گروه‌های خارجی برای اجرا دعوت کرده و از اجرای آنها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: برنامه‌های خارجی که پیش از این لغو شد بیشتر به مشکلات تهیه‌کنندگان مربوط می‌شد تا وزارت ارشاد و دولت که نهایت همکاری را با ما برای اجراهای بین‌المللی دارند. ما نیز بعد از پایان این برنامه و از اردیبهشت‌ماه اجراهای مختلف بین‌المللی زیادی را برگزار خواهیم کرد.

گروه شیلر روزای 13 ،14 و 15 هر شب ساعت 21:30 در سالن وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت.