سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی‌که کمتر از دو هفته دیگر به پایان سال 96 باقی مانده و فیلم‌های نوروزی در راه هستند، فیلم‌های در حال اکران همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند. در هفته‌ای که گذشت، فیلم "بدون تاریخ، بدون امضا" ساخته وحید جلیلوند موفق شد مرز 3 میلیارد فروش را رد کند. علاوه بر این فیلم "آیینه بغل" نیز همچنان به فروش خود ادامه داده و فروش خود را به 20 میلیارد نزدیک کرد.

"بدون تاریخ، بدون امضا" ساخته وحید جلیلوند که برنده دو جایزه بخش افق‌های هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است، موفق شد 3 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش داشته باشد. امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادى و نوید محمدزاده بازیگران فیلم جلیلوند هستند. در خلاصه‌ داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

"آینه بغل" آخرین ساخته سینمایی منوچهر هادی نیز  پس از 86 روز، موفق به فروش 19میلیارد و 850 میلیون تومان شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قیمت آینه بغل ماشین بعضى‌ها برابر تمام زندگى خیلى‌هاست. محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنینی بیاتی، سیامک صفری، مه‌لقا باقری، رسول نجفیان و رایان شایگان در "آینه بغل" به ایفای نقش می‌پردازند.

"مادری" نخستین ساخته رقیه توکلی در مقام کارگردان است که به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش درآمد، توانست طی مدت 9 روز 125 میلیون تومان فروش داشته باشد. داستان "مادری" درباره زندگی دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. نازنین بیاتی، هانیه توسلی، ملیسا ذاکری، مریم بوبانی، آنا زارع، سجاد اسماعیلی و هومن سیدی در این فیلم بازی کرده‌اند که در شهر یزد جلوی دوربین رفته است.

"دعوت‌نامه" به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، در گروه استقلال به جای فیلم سینمایی "آینه بغل" به کارگردانی منوچهر هادی اکران شده است نیز 18 میلیون تومان فروش را به نام خود ثبت کرده است. در این فیلم حمیدرضا آذرنگ، میترا حجار، شقایق فراهانی، شهاب شادابی، بهزاد جعفری، سامان صفاری، منظر لشگری، مسعود شریف، با معرفی غزل فرید و سحر کریمی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان فیلم آمده: دزدی های رضا، داستانهای جدیدی را در مالبختگان رقم می‌زند.

"اشک نرگس" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد عبدالهیان دیگر فیلمی است که از دوم اسفندماه اکران شده تاکنون موفق به فروش 850 هزار تومانی شده است. این فیلم براساس وصیت‌نامه شهید باکری نوشته شده است و در آن بازیگرانی چون رضا ایرانمنش، نگین معتضدی، محمود مقامی، گیتی ساعتچی، آتنا زندیه، شراره رخام، داوود اسداللهی، حامد شیخی، جلال پیشوائیان، بهروز پیروزیان، حسین شهاب، رحمان مقدم، حدیث دوست، شیما شهامتی، ستاره آسمان، آیبک فدایی، مریم خشنودی، وحید اشراقی، کیارش ابطحی، داود قاسمی، سیاوش مرادی، شیرین میرطالبی، محسن وهاب‌پور، اکبر هنرمند به ایفای نقش می‌پردازند. "اشک نرگس" داستان زندگی خبرنگاری را روایت می‌کند که بازمانده جنگ تحمیلی است. وی دچار چندگانگی در اجتماع و حتی هم‌دوره‌ای‌های خود شده و در این بین عاشق همکار خود می‌شود.

"هاری" ساخته امیراحمد انصاری نیز موفق به فروش 220 میلیون تومانی شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، من خطر کردم که همه چی درست شه یا هیچی… هر کاری می‌کنم واسه خاطر بچمونه که تو کوچه‌هایی که من بزرگ شدم بزرگ نشه…میلاد کی‌مرام، علیرضا کمالی، مینا ساداتی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، ماریه ماشاالهی، اصغر طبسی، علی گلبهاران، هنگامه قاضیانی، جمشید هاشم‌‌پور بازیگران این فیلم هستند.

"اسرافیل" ساخته آیدا پناهنده نیز تاکنون موفق به فروش 353 میلیون تومانی شده است. "اسرافیل" درامی درباره چالش‌ها، نیازهای عاطفی و روابط انسانی است که فیلمنامه آن توسط ارسلان امیری و آیدا پناهنده به نگارش درآمده است. هدیه تهرانی، مریلا زارعی، هدی زین‌العابدین و پژمان بازغی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

"کمدی انسانی" آخرین ساخته دکتر محمدهادی کریمی موفق شد، 860 میلیونی شود.

این فیلم که سال گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به روی پرده سینماها رفت روایتی است متفاوت از دهه 30 تا دهه 60 که داستان فراز و فرودهای شخصیتی را روایت می‌کند که مجبور است شبیه مردمان پیرامونش شود. در واقع کمدی انسانی یک کمدی- تراژدی است و بازیگرانی چون علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فرد ، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی و بهاره کیان‌افشار با حضور نیکی کریمی، بازیگران نوجوان: ایلیا نصراللهی، سام غفوری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

"عشقولانس" ساخته محسن ماهینی نیز یکی دیگر از فیلم‌های کمدی است که یک میلیارد و 580 میلیون تومانی شده است. اکبرعبدی، سحر قریشی، علی صادقی، بهاره افشاری، لعیا زنگنه، فریبا کوثری، چنگیز وثوقی، محمود پاک نیت، فریبا متخصص، شیرین بینا، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، آرش نوذری، یحیی بهرامپور، آوا دارویت، حدیثه تهرانی، رانا قیصر نژاد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"سد معبر" به کارگردانی  محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار موفق شد طی این مدت یک میلیارد و 305 میلیون تومان فروش را پشت سرگذارد.

"سدمعبر" داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که در تلاش است وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد. حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری و نگارعابدی، علیرضا کمالی نژاد، گیتی قاسمی، حسام محمودی، بازیگر خردسال: رونیکا نعمت الله و محسن کیایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند که موفق شد در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش بدرخشد.

"پسرعمو، دخترعمو" ساخته روح انگیز شمس و به تهیه کنندگی محمود غلامی و قربان محمدپور در ژانر کمدی نیز دیگر فیلمی است و طی این مدت یک میلیارد و 700میلیون تومان فروش داشت.

داستان "پسر عمو، دختر عمو" درباره زندگی یک پسر عمو و دختر عمو است که در زندگی خانوادگی شان اختلافات زیادی به وجود می‌آید. آنها با دستور و راهنمایی‌های پدربزرگ خود مجبور می‌شوند تمامی اختلافات خانوادگی شان را حل کنند…

در این فیلم مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، لاله مرزبان، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، محمود عزیزی، مهدی صبایی و نسیم فروغ و معصومه محمدپور به ایفای نقش پرداخته‌اند.