به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ادامه دارد شامل آثار مجسمه‌سازی، نقاشی و پرفورمنس سحر خلخالیان است که به موضوع جنگ و صلح می‌پردازد.  

سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه‌ها) که حامی برگزاری این نمایشگاه بوده است، در یادداشتی برای نمایشگاه جنگ و صلح نوشت: کمیته ملی موزه‌های ایران معتقد است که هر فعالیتی که به نوعی تفکر صلح آمیز را در ذهن مخاطبان ترویج می‌کند و هر عمل فرهنگی و هنری که نتیجه آن نزدیک شدن آدم‌ها به یکدیگر و کم شدن رفتار خشونت‌آمیز در سطح جهان بشود، امری است که باید آن را امری فرهنگی – موزه‌ای، در راستای تحقق صلح و پرهیز از خشونت در جهان برشمرد.

در این یادداشت آمده است: هنرمند جوان اما با تجربه، خانم سحر خلخالیان از طریق آفرینش آثار هنری و با گفتن نبایدها ما را متوجه بایدهایی کرده است که مدتی است از زندگی ما حذف شده‌اند و در پس همه این نداشته‌ها به ما می‌گوید که باید این خلاء را با چیزی پر کنیم که آن، تفکر صلح آمیز است. تفکری که سبب می‌شود یکدیگر را تحمل کنیم و تلاش کنیم در جهت شناخت هم و دانستن ویژگی های یکدیگر و باور به اینکه کسی از دیگری برتر نیست و این روح انسانی است که باید محترم و محفوظ بماند.

سحر خلخالیان، متولد 1355، طراح و نقاش ایرانی است که به صورت تجربی در آلمان به فراگیری هنر مشغول بوده و در سن بیست سالگی به ایران بازگشته است. این هنرمند، نوه هوشنگ پزشک‌نیا؛ از صاحب‌نام‌ترین هنرمندان نسل اول مدرنیسم ایران و از نقاشان پس از مکتب کمال‌الملک است. عموم آثار سحر خلخالیان تلفیقی از هنر مدرن و ایرانی است.

نمایشگاه "جنگ و صلح" دیروز جمعه با حضور جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه مندان در گالری آریانا واقع در خیابان فیاضی افتتاح شد.