به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن ساعتی پیش، یکشنبه ۲۷ مه (۷ خرداد ماه) در فرنچ ریو‌‌یرا برگزار شد و هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره به ریاست نانی مورتی نخل طلای این دوره از جشنواره را به فیلم «عشق» میشائل هانکه اهدا کردند.

هانکه که در سال ۲۰۰۹ با فیلم «روبان سفید» جایزه نخل طلای شصت و دومین‌ جشنواره فیلم کن را برد؛ در «عشق» از عشق در دوران سالمندی می‌گوید و این فیلم روایت‌گر داستان مردی است که پس از سکته همسرش به پرستاری او می‌پردازد.

همچنین جایزه بزرگ هیات داوارن کن به ماتئو گارونه فیلمساز ایتالیایی برای فیلم «واقعیت» رسید. این فیلم روایت‌گر زندگی مرد ماهی‌فروش است که می خواهد ستاره یک برنامه تلویزیونی شود.

جایزه بهترین کارگردان شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن نیز به کارلوس ریگاداس فیلم‌ساز مکزیکی برای فیلم «پس از تاریکی، نور» رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه نیز به کریستیان مونگیو فیلمساز رومانیایی برای فیلم «آن طرف تپه‌ها» اهدا شد. همچنین کریستینا فلوتور و کاسمینا استراتان دو بازیگر اصلی فیلم «آن طرف تپه‌ها» به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کردند.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به مادس میکلسن برای بازی در فیلم «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ از دانمارک اهدا شد. جایزه ویژه هیات داوران نیز به «سهم فرشتگان» ساخته کن لوچ تعلق گرفت.

فیلم آمریکایی «جانوران وحشی جنوب» به کارگردانی بن زیتلین، جایزه دوربین طلایی که به بهترین فیلم اول کارگردانان اهدا می شود، را دریافت کرد. این فیلم شنبه شب نیز برنده جایزه بهترین فیلم فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم «فیپرشی» شد.

جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه شصت و پنجمین جشنواره کن نیز به «سکوت» ساخته رزان یسیلباس از ترکیه اهدا شد.

لازم به یادآوری است شصت و پنجمین دوره فستیوال فیلم کن، امروز ۲۷ مه (۷ خرداد) با اکران فیلم سینمایی «ترسه دسکورو» به کارگردانی کلود میلر از فرانسه به پایان رسید.