سرویس تجسمی هنرآنلاین، مارال اصفهانی، هنرمند نقاش برگزاری نمایشگاه "مسخ" را حاصل لمس مشکلات زنان دنیا در جامعه مدرن امروز خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در دنیای امروز زنان تحت تأثیر عوامل متعددی چون: پیرامون، باروها و شرایط قرار گرفته‌اند، به همین خاطر می‌توان گفت که این عوامل سبب‌ساز استحاله آنان شده است.

او افزود: در دنیای امروز شرایط، زمان و مکان فارغ از شرقی یا غربی بودن، زنان را به سمتی که قبلاً در آن حضور نداشته‌اند، سوق داده و به نوعی آنان را دچار مسخ کرده است.

این هنرمند نقاش درباره نحوه شکل‌گیری ایده آثار این نمایشگاه توضیح داد: آنچه که در نمایشگاه مسخ به تصویر درآمده حاصل لمس مشکلاتی است که من نیز به عنوان یک زن از سر گذرانده‌ام زیرا خود من نیز در دوره‌ای با شرایطی روبه‌رو شدم که این استحاله را در من ایجاد کرد.

اصفهانی درباره تعداد آثار به نمایش گذاشته‌شده، گفت: در این نمایشگاه بالغ بر 10 اثر به نمایش گذاشته شده است، البته هر کدام این آثار دارای چند لت هستند به همین خاطر می‌توان گفت که در مجموع بالغ بر 20 اثر به نمایش گذاشته شده است.

او موضوعات این نمایشگاه را برگرفته از دنیای امروز خواند و اظهار کرد: آثار این نمایشگاه از دنیای امروز زنان نشات گرفته است به عنوان مثال من در اثری به نام اینستاگرام سعی کردم دنیایی را که این فضا به زنان تحمیل کرده است، را تصویر کنم؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید زنان بیشتر مستعد تغییرات در این‌گونه فضاها هستند چرا که علاقه به دیده شدن در آن‌ها بیشتر است.

این هنرمند درباره استفاده از سمبل‌ها در این نمایشگاه بیان کرد: نمی‌توان گفت که در آثار این نمایشگاه سمبل‌گرایی وجود دارد اما برای ارائه مفهوم سعی کرده‌ام که از بیان‌های مختلفی استفاده کنم. به عنوان مثال در اثری به نام باربی، زنی در جعبه عروسک باربی تصویر شده که نوع قرارگیری، حالت صورت و لباس‌های او بیانگر احساس درونی است که مد نظر داشته‌ام.

 اصفهانی ادامه داد: آثار این نمایشگاه صرفاً بر مسئله زن متمرکز است و سعی ندارد که شرق یا غرب را به نقد درآورد زیرا از نظر من این نوع نگاه در هر دو سوی دنیا به شکلی خاص وجود دارد.

او درباره اثر چیدمانی که در این نمایشگاه ارائه کرده، گفت: این چیدمان، اثری است که سال‌ها قبل در هفتمین دوسالانه تهران ارائه کرده‌ام البته ایده این اثر با تغییراتی به شکلی کاملاً متفاوت با فرم و مفهومی دیگر ارائه شده است.

این هنرمند نقاش درباره مدت زمان اجرای نمایشگاه مسخ افزود: بعد از سومین نمایشگاهم، نزدیک به یک سال و نیم  برای اجرای این آثار وقت صرف کردم که البته نمایش آن‌ها نیز بنا بر مشکلاتی از سوی یک گالری دو سال به تعویق افتاد.

اصفهانی ادامه داد: آثار این نمایشگاه با استفاده از اکریلیک بر روی پلکسی اجرا شده است البته برخی آثار میکس مدیا و نقاشی است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 23 اسفندماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 به گالری آریانا واقع در الهیه، خیابان فرشته، پلاک 9 مراجعه کنند.