به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر، امیرحسین مهدی‌زاده، مدیر بخش خارج از مسابقه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با عنوان "مد تهران" درباره جزئیات این بخش بیان کرد: برگزاری این بخش به منظور توجه بیش از پیش به نگاه علمی و کاربردی سازی آثار طراحان عرصه مد و لباس مقرر شد و برای نخستین بار شاهد برگزاری آن هستیم.

او به موضوع اصلی بخش خارج از مسابقه اشاره کرد و گفت: کاخ گلستان به عنوان ایده و مفهوم برای طراحی آثار در نظر گرفته شد و 9 گروه از طراحان آثاری را برای نمایش در این بخش با الهام از این مجموعه تاریخی ارائه کردند.

مهدیزاده افزود: آثار بخش خارج از مسابقه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوی 9 گروه و هر گروه شامل 5 اثر در تالار وحدت به نمایش درآمده اند و هدف اصلی ما در این بخش مد سازی در میان جامعه ایرانی است.

مدیر بخش خارج از مسابقه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره به اینکه امید است شاهد برگزاری چنین رویدادی در دیگر ایام سال نیز باشیم اظهار داشت: امیدواریم پس از اتمام این دوره از جشنواره، از سال آینده به شکل هر 6 ماه یکبار و پس از آن به شکل فصلی شاهد برپایی این بخش به عنوان "مد تهران" و با الهام از موضوعات مختلف در راستای معرفی مدهای ایرانی باشیم.

گفتنی است، "گروه مدسازان" با برنامه ریزی مریم یاسینی و امیر حسین مهدیزاده  در بخش خارج از مسابقه هفتمین جشنواره مد ولباس فجر با همراهی گروهی از چهره های شاخص عرصه مد ولباس کشور و با ارائه هر طراح و خانه مد با یک کالکشن خاص از "کاخ گلستان" با استفاده از  پارچه ی ایرانی در معرض داوری برای انتخاب کالکشن ملی قرارمی گیرد.

مد سازی و توجه به بخش پارچه سازی در ارائه این الگو ازسوی هنرمندان حاضر لحاظ خواهد شد  .

چهره های شاخص عرصه مد ولباس کشور در گروه مد سازان بشرح زیر هستند:

مریم عسگر اولادی از خانه مد مهین بانو با مجموعه ی گنجه 

سمیه هنروری از خانه مد  هنروری با مجموعه ی آزاره های مرمرین

رفیعه رازبانی از خانه مد آریا پرند با مجموعه ی کرته پوشان ارگ طهران

مهدیه شریف از خانه مد  پروشات با مجموعه ی سیجاری

مهنوش تیمورزاده/نرگس حسینیان از خانه مد ایران زمین با مجموعه ی نگین پایتخت ایران زمین 

سارا مهدیان ازخانه مد خانواده طراحان با مجموعه ی ضرب آهنگ

عسل خلیل پور/آیدا افشار مهاجر از خانه مد  کپسول با مجموعه ی سیاه و سفید

مریم حسینی از خانه مد  مریم با مجموعه ی کاخ بافته

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر, ششم تا سیزدهم اسفندماه ۹۶ در تهران و بطور همزمان در ۱۵ استان کشور برگزار می شود.