سرویس موسیقی هنرآنلاین: وحید کریمی‌فرد سرپرست گروه چینود درباره اجرای 12 اسفندماه در برنامه "شب شنبه‌ها" گفت: ما چهار قطعه از خود گروه و چهار قطعه از گروه‌های دیگر را به اجرا خواهیم درآورد که تا به‌ حال در ایران توسط گروهی اجرا نشده و از موزیک‌های پرطرفدار است. دو قطعه از گروه دز و دو قطعه دیگر از گروه سپوترا است. اجرای ما احتمالاً مشترک با گروه‌هایی دیگر است.

وی افزود: ابتدا تصمیم داشتیم در برج آزادی اجرا کنیم. اما به دلیل کمبود قطعات فکر کردیم بهتر است ابتدا برای محک خودمان 12 اسفندماه در شب شنبه‌ها به اجرا بپردازیم.

او ادامه داد: قرار بود امسال آلبوم‌مان را منتشر کنیم. اما چون کنسرت امسال برگزار می‌شود و تمرینات فشرده داشتیم، انتشار آلبوم را به تابستان سال آینده موکول کردیم. ما آلبوم را به‌صورت EP منتشر می‌کنیم، چون گروه ده قطعه لیریک آماده ندارد و میکس مستر و ضبط کارها بسیار زمان‌بر است.

این هنرمند اضافه کرد: فعلاً نظر گروه بر تهیه آلبوم است. شاید هم‌ انتشار تک قطعه برای ما اتفاق افتد. من‌ معتقدم وقتی اثری می‌خواهد به جامعه موسیقی معرفی شود باید با بهترین کیفیت باشد. البته انتشار آلبوم EP هم هنوز قطعی نیست.

کریمی‌فرد همچنین گفت: کار گروهی مخصوصاً در موسیقی راک خیلی سخت است. اغلب خواننده‌های سبک‌های دیگر به‌راحتی می‌توانند اعضای گروه خود را عوض کنند. اما در سبک ما این‌طور نیست. اگر اعضای یک گروه راک بعد مدتی به دلیل هر مشکلی از آن جدا شوند، آن گروه از هم می‌پاشد و به‌سختی می‌تواند دوباره خود را بالا کشد. من دوست دارم مردم و مخاطبان ما بدون اجبار ما را حمایت کنند.

وی ادامه داد:  چینود یک گروه راک‌ است که کششی به سمت موسیقی شرقی دارد اما به لحاظ سازبندی و فرم و خشن بودن کمی‌ هم متفاوت با راک است. جا دارد که بگویم‌ چینود به معنای پل رستاخیز است.