سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آزاده آریایی، طراح لباس، مدرس دانشگاه و مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، درباره بخش نمایشگاهی جشنواره و شیوه انتخاب آثار به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آثاری که در این دوره از جشنواره به دبیرخانه رسید در قیاس با دیگر دوره‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشتند و به همان اندازه بر روی چیدمان آثار هم در تالار وحدت حساسیت به خرج داده و تلاش کردیم که بخش نمایش آثار در شأن محصولات هنری هنرمندان‌مان در عرصه مد و لباس اسلامی ایرانی باشد.

مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ارائه نشان "شیما" برای بیش از 3هزار اثر در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: از میان بالغ بر 6 هزار و 100 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره و پس از داوری آثار در مرحله نخست توسط تیم هفت نفره داوری، بالغ بر 3500 اثر نشان شیما دریافت کردند و از میان همین تعداد اثر در بخش‌های مختلف جشنواره، آثاری هم به دبیرخانه راه پیدا کردند.

آریایی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این دوره از جشنواره، کیفیت کاربردی آثار رسیده در بخش کیف و کفش بود که بسیاری از طراحان بیشتر به وجوه هنری و صنایع دستی بودن اثر توجه کرده بودند و به ویژه در بخش کیف، اغلب نمونه‌ها واجد شرایط برای حضور در یک نمایشگاه صنایع دستی بود.

او گفت: رسالت جشنواره مد و لباس فجر، ایجاد پیوند میان طراحان و تولیدکنندگان در تمام بخش‌ها است و اگر انتظار داریم که در حوزه کیف و کفش هم این مهم حاصل شود باید با شناخت بیشتر از بازار به طراحی و تولید دست بزنیم.

این مدرس دانشگاه و مسئول دبیرخانه بخش نمایش آثار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به برخی از شاخص‌های داوری در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت:  بسترسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی و کاربردی کردن آثار برگزیده از مهمترین شاخص‌ها و اهداف در برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است و امیدواریم در پایان کار به تمامی این اهداف دست پیدا کرده باشیم.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و سه نقطه تالار وحدت، سالن حجاب، ویترین ملی برج میلاد و چندین استان کشور برگزار می‌شود.