سرویس استان‌های هنرآنلاین:  در این نمایشگاه ١٦ عکس از محمودرضا معین‌پور، حبیب حدائق، علی محمدی‌راد و شیوا عطاران به نمایش در آمده است.

 علی محمدی‌ راد یکی از این عکاسان پیرامون این نمایشگاه گفت: در انتخاب عکس‌ها تنوع در سبک‌های عکاسی را مد نظر قرار دادیم و از آنجا که چهار اثر از هر چهار عکاس به نمایش درآمده است، شاهد آثاری گوناگون هستیم که در سبک هنری یا فاین آرت، مستندگونه، چیدمانی و ترکیب‌بندی به‌نمایش در آمده است.

وی افزود: این نمایشگاه فعالیت‌های یک‌سال گذشته تئاتر فارس را در ابعاد ٥٠در٧٠ به تصویر می‌کشد.

ادیب حدائق،‌ دیگر هنرمند صاحب‌اثر در این نمایشگاه نیز با بیان اینکه علایق، تجربیات و درک اثر هنری در تعیین شیوه عکاسی تخصصی تئاتر مؤثر است، عنوان کرد: دیدن چند‌باره یک نمایش باعث یافتن زاویه‌های تازه هنری می‌شود و درک عکاس را فزونی می‌بخشد؛‌ بنابراین گاهی حتی با دیدن عکس‌های اجراهای پیشین یک اثر می‌توان به دیدی وسیع‌تر دست‌ یافت.

این هنرمند ادامه داد: مادامی که عکاس تئاتر به این ژانر هنری عادت کند می‌تواند صحنه‌ها را حدس بزند و دوربینش را برای شکار لحظه آماده کند، افزون‌بر این شرکت در جلسات تمرین و گفت‌و‌گو با عوامل نیز بر ارائه اثری متفاوت‌تر از تئاتر تأثیر می‌گذارد.

وی همچنین درباره اهمیت عکاسی تئاتر در اقتصاد این هنر گفت: عکاسی تئاتر در جذب مخاطب و در حیطه تبلیغات بسیار با اهمیت است و می‌تواند چرخ این هنر را بچرخاند.

شیوا عطاران دیگر هنرمند حاضر در این نمایشگاه نیز انتخاب عکس‌های این نمایشگاه را بر مبنای ارائه شخصیتی متفاوت از بازیگر و نقشی که ارائه می‌کند، دانست.

وی همچنین اهمیت عکاسی تئاتر را در ترغیب تماشاچی به انتخاب اثر هنری برای نمایش عنوان کرد و گفت: عکاسی تئاتر زبان گویای این هنر و معرف آن است و به ‌روشنی پیش از اجرای اثر آن را برای مخاطب تشریح می‌کند و از این لحاظ باید بیشتر به آن توجه شود.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه تا ١٢اسفندماه ادامه دارد و هفتمین جشنواره ملی تئاتر استان فارس ششم اسفند پس از پنج روز به کار خود پایان داد.