به گزارش هنرآنلاین، امیرحامد موسوی محقق عرصه رادیو و دبیر آئین بزرگداشت مهدی علیمحمدی گفت : مراسم صدای ماندگار عرصه رادیو و هنر دوبله به پاس چند دهه فعالیت هنری وی با حضور استادان و پیشکسوتان هنر سینما، دوبله و رادیو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

وی افزود : در این مراسم دکتر حسن خجسته معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پرویز بهرام پیشکسوت عرصه دوبله، بهزاد فراهانی هنرمند عرصه تئاتر، دکتر اسماعیل میرفخرایی تهیه کننده تلویزیون و استاد علوم ارتباطات و نصرالله مدقالچی پیشکسوت عرصه دوبله به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

دبیر این همایش افزود: اجرای موسیقی زنده از گروه موسیقی ایرانی کوچه باغ به سرپرستی شاهرخ سرلک و در بخشی دیگر تکنوازی پیانو به نوازندگی علی نواب زاده از دیگر قسمت‌های این مراسم خواهد بود.

موسوی پخش کلیپ گفتگو و فعالیت‌های هنری مهدی علیمحمدی، خوانش متن با صدای دلنشین این هنرمند و رونمایی از تمبر صدا پیشه ماندگار ایران با حضور پیشکسوتان فرهنگی و هنری را از دیگر بخش‌های این مراسم عنوان کرد.

 وی همچنین افزود : کتاب خاطرات و مستند کوتاه فعالیت‌های هنری این هنرمند برجسته که از یک سال پیش تا کنون صورت گرفته است در حال تهیه و ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد  ادامه داد: فرهنگسرای ارسباران از معدود مراکز فرهنگی پیش قدم در تجلیل از پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری است و به امید خدا شاهد مراسم باشکوهی در روز یکشنبه 6 اسفند در این فرهنگسرا خواهیم بود و امیدواریم انجام کارهایی اینچنین با مساعدت‌های همیشگی مجموعه فرهنگی هنری ارسباران همواره تداوم یابد. 

مهدی علیمحمدی گوینده – کارگردان (رادیو)، مدیر دوبلاژ و بازیگر سال‌های دور عرصه تئاتر فارغ التحصیل هنرستان عالی هنرپیشگی و دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته بازیگری است. علیمحمدی از شاگردان برجسته "عبدالحسین نوشین" بنیان گذار تئاتر نوین ایران و از آغازگران نمایشنامه‌های رادیویی تحت عنوان داستان های شب رادیو ایران محصوب می شود. وی در دهه 40 وارد عرصه دوبله شده و نخستین مرتبه با فیلم آنورادا به مدیریت دوبلاژ فیلم‌های سینمایی پرداخته است. بسیاری از آثار سینمای کلاسیک همچون : ربکا، از اینجا تا ابدیت، دوران مشقت و ... در همین دوران  توسط وی مدیریت و دوبله شده است. عمده فعالیت وی در بعد از انقلاب به دوبله آثار سینمایی و انیمیشن مانند : دور دنیا در 80 روز، خانواده دکتر ارنست، بچه های کوه آتشفشان، موش کوهستان و ... اختصاص می‌یابد.

علاقمندان برای حضور در آئین بزرگداشت مهدی علیمحمدی می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند