به گزارش هنرآنلاین، کیوان سهرانی در آغاز این مراسم اظهار داشت: ۷ داور از میان اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه طراحی لباس به بررسی آثار ارسال شده به نخستین جشنواره مد و لباس فجر پرداختند. وی افزود: ۲۷۸۰ اثر شامل ۲۲۶۰ مانتو، ۳۱۶ چادر و ۲۰۰ مقنعه به دبیرخانه نخستین جشنواره مد و لباس فجر ارسال شد که از میان آنها ۲۴۰ مانتو، ۲۹ چادر و ۱۷ مقنعه که طبق نظر کارشناسان دارای معیارهای ایرانی و اسلامی بودند، برای نمایش انتخاب شدند.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: سایت مختص جشنواره فجر را راه اندازی کردیم که تا امروز ۱ میلیون ۱۳۳ هزار نفر بازدید کننده داشته است و این موضوع برای ما نیز غیر منتظره بود .

وی ادامه داد: طراحی سیستم پیام کوتاه برای جامعه مخاطبان و طراحی پوستر و تندیس جشنواره از جمله برنامه های دیگر دبیر خانه جشنواره بود .

سهرابی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۴ عنوان کرد: این کمیسیون با شرکت ۷ نفر از کارشناسان حوزه لباس به بررسی آثار رسیده به جشنواره پرداخت و طرح‌‌هایی را که دارای استانداردهای اسلامی و ایرانی بودند را انتخاب کرد. دبیر اجرایی نخستین جشنواره مد و لباس فجر ادامه داد: ۲۷۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که بیش از ۹۵ درصد این آثار از میان طراحان بود و این نویدی خوش به جامعه طراحان است و نشان می‌دهد که برای فعالیت بیشتر آنها بسترسازی ‌کنیم.

نخستین جشنواره مد و لباس فجر از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ اسفند در سالن حجاب واقع در خیابان حجاب برپاست.

انتهای پیام/۳۱/۳۲