سرویس استان های هنرآنلاین: این دهمین حضور نمایش "کندو" در جشنواره های کشوری و استانی است که تاکنون برای کادر اجرایی آن ١٧ جایزه ملی و استانی به همراه داشته است.

به گفته کارگردان این اثر، فرم انتخابی در این نمایش بر پایه مشت زدن به مخاطبش انتخاب شده است، مخاطبی که قرار است با بازیگر نمایش در یک رینگ بایستد و با هر راند که می گذرد خونین و مالین تر از راند قبل بلند شود و ادامه دهد تا جایی که خسته و ناتوان صحنه را ترک کند. "کندو" مبارزه ای است که از دل باخت بیرون می آید و به دل باخت برمی گردد.

احمدی با بیان اینکه نمایش "کندو" در حوزه اکسپریمنتال یا همان تئاتر تجربه گرا سعی در تجربه های جدید در القاء حس و روایت دارد، عنوان کرد: شیوه طوری است که روایت را مانند پازلی به هم می ریزد تا مخاطب خود دست به کشف و شهود بزند و چیدمان قصه را با ذهنیت خود کنار هم قرار بدهد.

وی یادآور شد: این نمایش شیوه ای تجربی و اکسپریمنتالی دارد به گونه ای که انگار مخاطب هم می تواند تئاتر ببیند و هم ویدیو آرت و این نمایش تک بازیگر است و ما فقط یکی از بازیگران را بر صحنه می بینیم و بازیگر مرد در فیلم و به صورت ویدیو آرت دیده می شود.

احمدی بیان کرد: بازیگر این نمایش شیما پورسهم الدین است که برای بازی در این نمایش موفق به کسب مقام دوم بازیگری در بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس شد و این بازیگر برای بازی در این نقش حدود یک سال به تمرینهای مداوم سنگین ورزشی و بوکس پرداخته و حاضر به تراشیدن موی سر خود شده است.

طراحی صحنه این نمایش که مقام برتر طراحی صحنه بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس را برای  مسعود احمدی داشت به شکل یک رینگ کامل بوکس طراحی شده بود به گونه ای که مخاطب وارد یک مسابقه ورزشی می شود نه یک تئاتر، اما با روند شکل گیری داستان مخاطب متوجه می شود که این رینگ بوکس فضای خارجی ندارد و صرفا در ذهن دختر شخصیت اصلی داستان می گذرد و ابزاری است که با مشکلاتی که در ذهنش به جای مانده شروع به مبارزه کند.

گفتنی است؛ مسعود احمدی در مقام نویسنده و کارگردان و شیما پورسهم الدین به عنوان بازیگر از ٥ تا ١٦ اسفندماه جاری نمایش "متولد شده در خون" را در تماشاخانه استاد سپاسدار روی  صحنه  می برند.

نخستین دوره جشنواره جَحَت(مونولوگ) با هدف شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان در دوره های مختلف به ایجاد رقابت پیرامون شیوه‌های مختلف نمایشی می‌پردازد.

الهه بهرامی