سرویس تجسمی هنرآنلاین: در جهان بسیاری از کودکان به اجبار به ازدواج دیگران در می‌آیند و از هر 5 ازدواج یکی زیر سن قانونی است. این موضوع در کشورهایی مانند بنگلادش، افغانستان، اتیوپی، تانزانیا و هندوستان بسیار عادی به نظر می‌رسد و در کشور ترکیه نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

این جشنواره از تمامی هنرمندان کارتونیست دعوت به عمل می‌آورد تا با ارسال آثار درباره معضل مذکور، مردم جهان را نسبت به این موضوع به تفکر وا دارند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت رنگی و یا سیاه – سفید به جشنواره ارسال کنند، آثار ارسالی می‌بایست در اندازه A3، فرمت JPEG و با وضوح 300 DPI ارائه شوند. همچنین این آثار نباید قبلا در جایی منتشر شده باشند.

هیات انتخاب در حدود 100 اثر را برای داوری نهایی انتخاب خواهند کرد و آثار برنده در نمایشگاهی در گالری Maji استانبول به نمایش در خواهد آمد.

گفتنی است هیئت داوران به نفر اول مبلغ 1000 یورو به همراه مدال دون کیشوت، نفر دوم 750 یورو و مدال دون کیشوت، نفر سوم 500 یورو و مدال دون کیشوت اهدا می‌نماید. ضمنا به 10 نفر برگزیده نیز جایزه مخصوص تعلق می‌گیرد.

علاقمندان به حضور در این رویداد می‌بایست آثار خود را حداکثر تا تاریخ چهارشنبه 9 اسفندماه 1396 به نشانی: childbrides@donquichotte.org ایمیل کنند.