به گزارش هنرآنلاین، مژگان قدوسی صاحب امتیاز و مدیرمسول ماهنامه پیش نگاه گفت: پیش نگاه تنها یک نگاه است گذرا فارغ از داوری و هرگونه جهت‌گیری، دعوتی است برای مخاطب تا ببیند، جست وجو کند و بیابد، این تمام هدف پیش نگاه است.

 او افزود: با رشد و افزایش تعداد مراکز و مکان‌های عرضه آثار هنری نیاز به مجموعه‌ای که بتواند برنامه اتفاقات هنر تجسمی شهر را در قالبی ساده و به هدف اطلاع‌رسانی به مخاطب عرضه کند، نیازی جدی به نظر می‌رسید. البته در  سال‌های گذشته به صورت پراکنده عده‌ای از هنردوستان و دست‌اندرکاران هنرهای تجسمی تلاش‌های شایان توجهی در اشکال گوناگون با این هدف انجام داده‌اند که هر کدام به دلایلی متوقف یا معلق شد.

قدوسی ادامه داد: چاپ این مجموعه در آذرماه ۹۲ پیش به پیشنهاد جمعی از گالری‌داران و حمایت آنان آغاز شد و با توجه به هدف اصلی آن که همان اطلاع‌رسانی ‌‌است پس از چندی تحت عنوان یک کانون تبلیغاتی به ثبت رسید در این مدت تلاش بسیار کردیم که "پیش نگاه" در مسیر آگاهی بخشی خود همواره رضایت مخاطبان و صاحبان هنر را جلب کند و بتواند فرهنگ دیدن، لذت بردن و خرید آثار هنری را در میان لایه‌های بیشتری از جامعه گسترش دهد.

به گفته قدوسی٬ این کتاب شامل نمایشگاه‌های تجسمی بیش از 1500 هنرمند در 430 صفحه با همراهی سی هنرمند و اتفاقات هنری سال 95 گالری‌های تهران است. کتاب سال پیش‌نگاه با صاحب امتیاز و مدیر مسئول مژگان قدوسی و با حمایت مالی مازیار مصور رحمانی منتشر می‌شود.

 آیین رونمایی دومین کتاب پیش نگاه عصر روز پنج شنبه سوم اسفندماه با حضور و سخنرانی تاها بهبهانی و لیلی گلستان در گالری ثالث برگزار می‌شود.

 گالری ثالث در کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ واقع شده است.