به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر، در چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، چهار روستا از استان مازندران با کسب رتبه دوم، به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از این میان،روستای قادیکلای بزرگ از شهرستان قائم شهر نیز به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب، باعث افتخار فرهنگی شهرستان و روستاهای قائم شهر شد. 

از هزارو سیصد روستای شرکت کننده در این جشنواره، چهل روستا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که روستاهای قادیکلای بزرگ در قائم‌شهر، عرب‌خیل در بابلسر، گلبستان در نکا و کردخیل در ساری، با کسب رتبه دوم، چهار روستا از استان مازندران بوده است و این یعنی ١٠ درصد برگزیدگان نیمه‌نهایی جشنواره از استان مازندران هستند.

چهارمین جشنواره کتابخوانی در سطح روستاها با عنوان "روستاهای دوستدار کتاب" ضمن اینکه مورد استقبال خوبی قرار گرفته است به بحث کیفیت، ابداعات و ابتکاراتی که سبب افزایش سرانه و اقبال عمومی به مطالعه شود، تدارک دیده شد و پس از سه دوره برگزاری، در سال چهارم، شاهد شکوفایی بهتری در بخش موضوعات بوده است.

شایان ذکر است؛ در هشتم اسفندماه ٩٦ همزمان با جشنواره پایتخت کتاب ایران، از ١٠ روستای دوستدار کتاب کشور در سطح استانی و کشور، با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره "روستاها و عشایر دوستدار کتاب" برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند. برای شرکت در این جشنواره، روستاها ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی می کنند.