سرویس موسیقی هنرآنلاین: خشایار پارسا سرپرست گروه همنوازان فاخته درباره این اجرا گفت: این گروه از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده است و تا به امروز اجراهای مختلفی در ایران و خارج از ایران داشته است. همچنین در چند جشنواره معتبر نیز شرکت کرده و مقام به دست آورده است. در کل این گروه قریب به یک دهه است که در قالب کنسرت و اجراهای جشنواره‌ای به فعالیت مشغول است.

وی افزود: در این کنسرت با رپرتواری از دو گونه تصنیف‌های دوره قاجار و گونه ترانه‌های دوره پهلوی، به خوانندگی محبعلی‌بخشی که به بررسی و معرفی تفاوت میان این دو گونه تصنیف و ترانه در دو دوره قاجار و پهلوی می‌پردازد، روی صحنه می‌رویم. اوایل کار و آغاز تأسیس گروه، با این دیدگاه پیش رفته‌ایم که آثار موسیقایی قدمایی را از بزرگان موسیقی قاجار همچون رکن‌الدین خان مختاری، درویش خان، شهنازی، عارف، شیدا، جاهد و صبا بازسازی کرده و با تنظیمات مختص به خودمان به مخاطب ارائه دهیم؛ اما پس‌ از آن و بعد از گذشت دو سال از فعالیت‌های‌مان، به اجرای آثاری از خودمان مبادرت ورزیدیم. از آن زمان تا به امروز مجموعه قطعات به اجرا درآمده آثاری ساخته‌ شده از من یا دو دوست و همکار دیگرم، کیانوش خلیلیان و هامون بهرامی مقدم است. نکته مهم نیز تنظیم قطعات توسط گروه بوده که برای من بسیار حائز اهمیت است.

او ادامه داد: چندی پیش نیز قطعه تصویری "بانگ"، ساخته خودم توسط شرکت "نوای مهر نواز آریایی" در دسترس مخاطبان قرار گرفت، این اثر یک تجربه نو در زمینه آهنگ‌سازی برای سازهای ایرانی و استفاده از مقام‌های ایرانی است. این اثر در مقام چهارگاه است، اما به ساختار دستگاهی چهارگاه توجه‌ای نداشته است و فقط مایه و مقام چهارگاه مدنظر قرار گرفته است. می‌توان گفت این قطعه، یک تجربه نو در زمینه آهنگ‌سازی موسیقی ایران است و طبیعتاً قابل نقد است.

او همچنین گفت: هدایت کل‌تری (سه‌تار و بم تار)، مهدی شیخ (تار و سه‌تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، ابوذر حسینی (عود)، علیرضا رسولی (کمانچه آل تو)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه‌چی (تار و سه تار) و هامون بهرامی‌مقدم (سنتور)، دوستان نوازنده‌ای هستند که در کنسرت پیش رو به اجرا می‌پردازند. من نیز به‌عنوان نوازنده سنتور و سرپرست گروه حضور خواهم داشت.

این کنسرت روزهای 18 و 19 اسفندماه ساعت 21 در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.