سرویس معماری هنرآنلاین: کمپانی مُد"سن لورن" ویلای " مالاپارته" یکی از آیکون‌های معماری مدرنیستی در ایتالیا را کانسپت تبلیغات فصل بهار 2018 خود قرار داده است. در این ویدئوی تبلیغاتی که در وبسایت نشریه " وُگ" منتشر شده، "کیت ماس" بازیگر و مدل مشهور انگلیسی از پلکان دراماتیک و مونومنتال ویلا مالاپارته صعود می‌کند.

ویلای مالاپارته، از آثار "آدالبرتو لیبرا"، حالا به عنوان یکی از کلاسیک‌های مدرن ایتالیا شناخته می‌شود.

ویلا مالاپارته که در سال 1938 در "پونتا ماسولو" در جزیره کاپری برای نویسنده شهیر ایتالیایی کورتزیو مالاپارته ساخته شد، همچون الحاقی‌ه‌ای به صخره‌ها در نظر می‌آید، الحاقیه‌ای که بازیگوشانه از دل صخره‌ها بیرون آمده است. 

یکی از عوامل متمایزکننده ویلا، رنگ سرخ آن است، اما فیلمبرداری سیاه و سفید از مجموعه، عملاً  تاکید را بر کیفیت‌های فرمی بنا، تغییر سطح‌های متوالی قسمت‌های مختلف آن و محوطه آفتاب گیر دراماتیکی که در بلندترین ارتفاع ساختمان تعریف شده قرار می‌دهد. مالاپارته در مورد این ویلا گفته بود: این ویلا دقیقاً ایماژی است که من از هوس‌هایم دارم. 

قدم زدن "کیت ماس" با لباس‌های سن لورن البته  یاداوری حضور "بریژیت باردو" در فیلم تحقیر اثر ژان لوک گدار (1963) هم هست که بخشی از آن در ویلای مالاپارته می‌گذرد.

فیلم تبلیغاتی سن لورن در ویلا مالاپارته و به کارگردانی " ناتالی کنگیلهم" را نمودی دیگر از پیوند صنعت مد و معماری هم باید به حساب آورد که پدران معنوی معماری مدرن همچون لوکوربوزیه و میس ون دروهه در شکل دادن به آن سهیم بودند؛ رویکردی که در زیرترین لایه‌هایش از جنبشی می‌گفت که برآیندی بود از همگرایی صنعت مد، عکاسی، طراحی صنعتی و البته معماری ذیل مدرنیته زیبایی شناسانه ای که به انقلاب در سبک زندگی عامه مردم می‌اندیشید.

ویدئوی تبلیغاتی سن لورن در وبسایت نشریه " وُگ" به نشانی http://en.vogue.fr در دسترس است.