به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین فرح بخش، کارگردان فیلم سینمایی «خصوصی» که در اکران نوروزی به علت حاشیه‌ها و اعتراض‌های ایجاد شد از پرده‌های سینما پایین کشیده شد، در راستای انتشار کپی غیر مجاز این فیلم در سایت‌های اینترنتی و فروش آن توسط دست‌فروشان خیابانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: من نمی‌دانم چه کسی مسبب این کار است، اما می‌دانم مسئولین ذی‌ربط از این قضیه اطلاع دارند و می خواهم که اهالی رسانه از مسئولین وزارت ارشاد در این رابطه سوال کنند؛ زیرا من مجاز نیستم که بگویم این فیلم از کجا آمده است.

او توضیح داد: هر فیلم یک کد مخصوص دارد که توسط آن شناخته می‌شود و مشخص است که فیلم دست چه کسی بوده است. با این حال ستاد مبارزه با سرقت آثار سینمایی هم خدمتی برای جمع آوری کپی عیرمجاز «خصوصی» نکرده است. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی برای یک فیلم در ایران می‌افتد، از آن جا که کپی رایت در کشور ما وجود ندارد، همیشه این ظلم در حق فیلم‌ها می‌شود که بر روی سایت‌های اینترنتی برای دانلود قرار می‌گیرند و یا توسط دست فروشان به فروش می‌رسند.

فرح بخش معتقد است، دولت و نظام باید پیگیر این قضیه باشد،تا از حقوق سینماگران حمایت کند. وی ادامه داد: از دست امثال بنده هیچ کاری بر نمی‌آید. چنان چه، شبکه های ماهواره ای در هر زمان، جدیدترین فیلم‌های ایرانی و حتی فیلم‌های روی پرده را پخش می‌کنند و هیچ کس نیست که جلوی این کار را بگیرد، ولی اگر یک تهیه کننده فیلم خودش را به قیمت ۱۰۰۰ دلار به این شبکه‌ها بفروشد، از نظر قانون جرم محسوب می‌شود.

کارگردان «خصوصی» توضیح داد: با اتفاقی که افتاد ما چیزی حدود یک میلیارد ضرر را متحمل شدیم، زیرا تنها ۷۰۰ میلیون هزینه ساخت این فیلم سینمایی شده بود، در حالی که فروش آن که تنها در تهران هم بود و به شهرستان نرسید، فقط هزینه کپی اثر را کفاف می‌داد. همچنین با ب قیمت ۳۰۰ میلیون تومان فیلم را برای پخش ویدئویی فروخته بودیم که با پخش شدن غیر مجاز آن باید این هزینه را هم به شرکت مورد نظر پس بدهیم.

او در پایان گفت: من تنها به دیدن شدن فیلم‌ام فکر نمی‌کنم، زیرا این اولین اثر من نیست. اگر قرار است کسی هزینه فیلم را ندهد اصلا نمی‌خواهم دیده شود.

به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی «خصوصی» که در ابتدا با نام «زندگی خصوصی» در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در آمده بود، ابتدای سال جاری برای اکران نوروزی انتخاب شد که با شکایت برخی از گروه ها و نهادها از اکران آن جلوگیری شد.

این فیلم روایت‌گر زندگی انقلابی تندرو است که با گذشت زمان تغییر رویه می دهد و زندگی خصوصی وی او را درگیر ماجراهای می‌کند. فرهاد اصلانی، امیر آقایی، آتیلا پسیانی، لعیا زنگنه، هانیه توسلی بازیگران فیلم «خصوصی» هستند.

این فیلم از هفته گذشته در برخی از سایت‌ها برای دانلود در دسترس مخاطبان قرار گرفته و کپی غیرمجاز آن در خیابان های تهران به فروش می رسد.