به گزارش هنرآنلاین، احسان مهدیان در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه سه فیلم کوتاه از ایران به جشنواره بین‌المللی فیلم "UN FILM PER LA PACE" ایتالیا راه یافته است، افزود: این سه فیلم کوتاه با فیلم‌هایی از آرژانتین، برزیل، استرالیا، ایتالیا، هند، روسیه، اسپانیا، انگلستان، اروگوئه، تایلند، ایرلند و آمریکا رقابت می‌کنند. 

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره 17 اسفند در شهر  لستیزا در ایتالیا برگزار می شود. 

وی بیان کرد: پدرام نیلوفری، رضا مهدی زاده، ویان عزیزپور و سمیه علیزاده در فیلم کوتاه "رسیدن" ایفای نقش کرده اند. 

وی ادامه داد: داستان فیلم در مورد زوج جوانی است که قصد مهاجرت به اروپا دارند و اتفاقاتی برایشان پیش می آید. 

جشنواره "UN FILM PER LA PACE" جزو 40 جشنواره معتبر مورد تایید آکادمی فیلم اروپا است و فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف چون داستانی، انیمیشن و مستند با موضوع های جنگ، صلح، محیط ‌زیست و حقوق بشر را به نمایش می‌گذارد. 

محمدرضا میناپور متولد شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی بوده و پیش از این فیلم های کوتاه "آزمایش"، "فردا نزدیک است" و "زمانی برای آرامش" را کارگردانی کرده است. 

فیلمنامه "راهی رو به آسمان" و انیمیشن "دریچه" از دیگر آثار این هنرمند جوان است. 

جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم Wular Lake هندوستان برای فیلم "آزمایش"، جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره بین‌المللی فیلم منچستر انگلستان برای فیلم کوتاه "آزمایش" و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره آلبانی برای مستند "فردا نزدیک است" از موفقیت های هنری میناپور است. 

انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است. 

انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است. 

آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.