به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاهی از آثار اله‌یار نجفی با عنوان "شاعرانه‌های شهری"  27 بهمن ماه در گالری آران افتتاح می‌شود.

در یادداشتی بر این مجموعه آمده است: "اله‌یار نجفی شاعر شهرهاست. او ترجمانی جدید از مجموعه‌هایی از کلمات را پیشنهاد می‌دهد: نام اماکن، نشانه‌های دیجیتالی و تبلیغاتی؛ تا به یادمان آورد که شهرها مجموعه ای از نام‌ها و کلمات هستند. انرژی و سرعت شهرهایی که در آن‌ها زندگی کرده بطور واضح تاثیرگذار بوده‌اند. این شاعر در خیابان‌های شهر قدم می‌زند و به مدد تجربه زیسته‌اش معمولی‌ترین زوایای زندگی روزمره را در قالبی نو بازگو و برجسته می‌کند. او کلمات پراکنده شده در شهر را جمع می‌کند تا با بیانی شمرده و متمرکز هویت خود را به تصویر کشد و زیست خود در میان آجرها و سازه‌های شهری را توجیه کند. هیجان و سرخوردگی‌های زندگی روزمره شهری لحظاتی گذرا هستند و اگر شاعران شهرها که این دقایق را ضبط و بازگو می‌کنند و می‌خوانند و خاطره می‌سازند، نباشند شاید ما کمتر توضیح و توجیهی برای زیستن خود در این میانه بیابیم. در دنیای مدرن امروزی مان که در آن وسعت استفاده از وسایل ارتباطی الکترونیکی و شبکه‌های مجازی   گسترده است، به لطف این شاعران و نویسندگان شهری که گذرگاه‌ها و عرصه‌های جدید شهری را کاوش و سیاحت می‌کنند، شهروندان امکان برقراری ارتباط مجدد با فضای واقعی پیرامون خود را پیدا می‌کنند.

انرژی این "شهرگرد" عناصر مکانیکی و طبیعی را با هم تلفیق می‌کند. دامگاهی که در آن فرم‌های گیاهی و صنعتی در کنار هم قرار می‌گیرند؛ لایه‌های بسیاری که برش و نموداری از زندگی شهری هستند.با هر لایه رنگ روی ورق‌های پلاستیکی چاپ شده لنتی کولار،  هنرمند مجموعه‌ی از پنجره‌ها و دریچه‌ها را باز می‌کند، پنجر ه‌هایی که هریک به تنهایی بخشی از قصه را روایت می‌کنند و در کنار هم به حافظه جمعی‌مان اضافه می‌شوند."

این نمایشگاه تا 11 اسفند ماه در گالری آران به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 برپا خواهد بود.