سرویس موسیقی هنرآنلاین: بابک چمن‌آرا ناشر و تهیه‌کننده آثار موسیقی درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: آلبوم "طهرون 5" نیز تقریباً به مستر نهایی رسیده و قطعاً تأخیری در انتشار آن در سال آینده نخواهیم داشت. این آلبوم مصادف با تولد مرتضی احمدی به مرحله انتشار خواهد رسید.

وی افزود: آلبوم "صدای طهرون 5" چون شماره‌های 1، 2، 3 و 4 این مجموعه، دربردارنده‌ شماری از ترانه‌های عامیانه‌ رایج در فرهنگ و جامعه‌ی تهران قدیم است که مرحوم مرتضی احمدی در سال‌های پایانی عمر خود، آن‌ها را در استودیو ضبط، دوباره خوانی و روایت کرد تا این نغمه‌های عامیانه با مرگ راویان و حافظانِ کهن‌سال آن از صحیفه‌ی روزگار پاک نشوند.

چمن‌آرا همچنین به وضعیت بازار موسیقی اشاره کرد و گفت: بازار موسیقی هم کما فی سابق وضعیت خوبی نداشته و کساد است. شرایط خوب به نظر نمی‌رسد. در تهران حدود 100 فروشگاه وجود دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها دغدغه پخش موسیقی را ندارند. همه آن‌ها سعی می‌کنند موسیقی‌های روز و پرفروش را عرضه کنند و نوع نگرششان به عرضه محصولات موسیقی، حرفه‌ای و تخصصی و نیست. دراین‌بین سرمایه‌گذارهای حوزه موسیقی هم با سیاست‌گذاری‌های نامناسب باعث بدتر شدن شرایط پخش موسیقی شدند. زمانی آلبوم‌های موسیقی پاپ با فروش خوبی مواجه می‌شدند ولی الآن حتی آلبوم‌های پاپ هم فروش خوبی ندارند.

این ناشر تأکید کرد: به‌طورکلی در مورد وضعیت پخش موسیقی باید بگویم که اوضاع چندان جالب نیست چون ما در زمینه‌های مختلفی دچار مشکل هستیم و تا این مشکلات حل نشود، شرایط با تغییر خاصی مواجه نخواهد شد.

این تهیه‌کننده موسیقی درباره کم‌کاری خود در حوزه برگزاری کنسرت گفت: من به‌نوعی پای خودم را از اجراهای موسیقی کنار کشیده‌ام. در دهه‌های 70 و 80 کارهای ما سبک‌تر بود و راحت‌تر می‌توانستیم به‌طور هم‌زمان در تولید آلبوم و برگزاری کنسرت فعالیت کنیم ولی الآن این کارها تخصصی‌شده و اگر یک نفر بخواهد همه این کارها را باهم انجام بدهد یا باید خیلی نابغه باشد یا باید افت کیفیت کار را بپذیرد. به همین دلیل است که معمولاً کنسرت گذارهای خوب کمتر درزمینهٔ نشر موسیقی فعالیت می‌کنند ولی من از روی علاقه خودم ترجیح می‌دهم کارهای نشر انجام بدهم.