مهناز ترابیان مسئول برگزاری این جشنواره به هنر آنلاین گفت: این جشنواره سومین دوره خودش را پشت سر می گذارد و به نام آماتیس ۳ فعالیت می کند، مجموع کارهای به نمایش در آمده در این جشنواره کارهای ارسالی از آموزشکده های سراسر کشور است که زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

وی در ادامه افزود: در این دوره جشنواره ۳۰۰ اثر داوری شد، ۱۴۰ اثر آن ارسالی و حدود ۲۵۰ اثر نیز متعلق به دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی است. بخشی از این آثار در نمایشگاه به نمایش در آمده و آثار برگزیده داوران نیز درنگارخانه دانشکده به نمایش در می آید.

ترابیان تصریح کرد: غرفه هایی نیز برای شهرستانها درنظر گرفته شد تا در حوزه هنرهای تخصصی خود که به نوعی هنر سنتی آن شهرستان است را به نمایش بگذارند، ۲۵ غرفه فعال دراین زمینه درنظر گرفته شده است و برخی نیز آثارشان را به فروش می رسانند.

این طراح لباس هدف از برپایی این جشنواره را ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان دانست و افزود: شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی پارچه و لباس‌، هدفمند کردن اندیشه‌های نو در راستای تحقق اهداف جامعه اسلامی و سوق دادن دانشجویان و علاقه مندان با اصول و آموزه‌های اسلامی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره کشوری لباس است.

وی اظهار کرد: این جشنواره با موضوع لباس بانوان برگزار شد و به بخش های مانتو، شلوار، لباس مشاغل، لباس روز، لباس های زمستانی، لباس شب، لباس نامزدی و عروس تقسیم شده است. درهر بخش ۵ برگزیده خواهیم داشت و در مجموع به ۲۰ برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

ترابیان نحوه ارتباط تولید کنندگان با طراحان جوان را دانشکده دانسته و گفت: ما ژورنالی از این آثار در بخش مانتو داریم که در نمایشگاه به فروش می رسد و تولید کنندگان می توانند با دیدن این ژورنال و انتخاب اثر با دانشکده تماس گرفته و برای ارتباط با طراح اقدام کنند.

این استاد دانشگاه درباره جشنواره دانشجویی که توسط کارگروه ساماندهی مد ولباس سال آینده برگزار خواهد شد نیز گفت: این اتفاق فرخنده ای است به شرط آن که بهترین آثار برگزیده دانشگاه ها در این جشنواره به نمایش در آید چرا که اگر کارگروه به تنهایی بخواهد این کار را انجام دهد، جمع آوری آثار بسیار مشکل خواهد بود . در مجموع بهتر است که کارگروه اجازه دهد بخش های آموزشی دانشکده ها فعالیت خودشان را داشته باشند و بهترین آثارشان را به کارگروه معرفی کنند.

مدیر انستیتوی طراحی پارچه ولباس دانشکده شریعتی در ادامه جشنواره مد ولباس فجر را یک جشنواره جوان اما موثر دانسته و افزود: برگزاری این جشنواره در اولین سال برگزاری کاستی هایی خواهد داشت اما باید اطمینان طراحان را دراین زمینه جلب کرد تا بتوان به بقایش امیدوار بود.

وی ادامه داد: عمده هدف این جشنواره ها و نمایشگاه ها باید حمایت از طراحان باشد. بهتر است کارگروه یک تولیدی مجزا برای خود داشته باشد تا بتواند آثار برتر را به تولید انبوه رسانده و وارد بازار کند. ارائه طرح نو و تولید انبوه باعث جذب مخاطب می شود. ما در سال گذشته نمایشگاه های بسیاری داشتیم اما ارائه آثار برتر را در بازار نداشتیم تنها ارائه ژورنال و ثبت اثر موثر نیست. عمر مد کوتاه است و باید بلافاصله یک اثر وارد بازار شود در نتیجه کارگروه باید در حوزه تولید وعرضه نیز گام های موثری بردارد.

سومین دوره این جشنواره با شرکت اساتید، دانشجویان رشته طراحی پارچه و لباس مراکز دانشگاهی کشور از دوم تا نهم اسفند ماه به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار می شود.در حالیکه اولین جشنواره مد و لباس فجر نیز 11 تا 18 اسفند ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/31/32