سرویس تجسمی هنرآنلاین: یکشنبه 15 بهمن ماه افتتاحیه نمایشگاه آثار مفاخر هنرهای تجسمی در حاشیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سید محمدمجتبی حسینی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد؛ مجتبی آقایی، دبیر جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

این بخش که نخستین بار است در جشنواره تجسمی فجر برگزار می‌شود به نمایش آثار هنرمندانی اختصاص دارد که به عنوان هنرمندان پیشکسوت عرصه تجسمی شناخته می‌شوند.

مجتبی آقایی درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: در چند دوره اخیر جشنوراه تجسمی فجر در مراسم اختتامیه از مفاخر هنرهای تجسمی تقدیر به عمل می‌آمد. در این دوره تصمیم گرفتیم علاوه بر تقدیر از این اساتید، نمایشگاهی از آثار این هنرمندان را هم برگزار کنیم تا مخاطبان هنرهای تجسمی این فرصت را پیدا کنند که بیشتر با آثار این هنرمندان آشنا شوند.

در این  نمایشگاه نزدیک به 60 اثر از 10 هنرمند شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی به نمایش درآمد. امرالله فرهادی (گرافیست)، ایرج محمدی (مجسمه‌ساز)، عبدالصمد صمدی (خوشنویس)، حبیب‌الله صادقی (نقاش)، امیر هوشنگ جزی‌زاده (نگارگر)، علی دیواندری (کاریکاتوریست)، هادی شفاییه (عکاس)، فریده تطهیری مقدم (سفال و سرامیک)، حسین محجوبی (نقاش) و اکبر نیکان‌پور(تصویرگر) هنرمندانی هستند که در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از آنها تجلیل خواهد شد.

گفتنی است این نمایشگاه تا 4 اسفندماه در موزه فلسطین برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 20 و روز‌های جمعه از ساعت 15 تا 18 به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، ابتدای خیابان برادران مظفر، پلاک 74 مراجعه کنند.