به گزارش هنرآنلاین، خداکرم یزدانپناه، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در جلسه بررسی مشکلات انجمن‌های فرهنگی هنری که با حضور جمعی از هنرمندان دیلمی در محل مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) صورت گرفت گفت: هدف از اجرا و برپایی فعالیت های فرهنگی هنری نزدیک کردن قلبها و ایجاد تعامل در بخش مختلف اجتماعی جامعه می باشد.
وی تصریح کرد: هنر متعالی باید در جهت نزدیک کردن قلوب به هم تلاش کند و در زمینه هایی که باعث اختلاف در جامعه می شود پرهیز کند.
معاون فرهنگی ارشاد بوشهر ادامه داد: پیشرفت امورات فرهنگی در سایه تعامل و همدلی هنرمندان شکل می گیرد و توجه به هنرمند به عنوان شاخص و نماد فرهنگ و هنر هر جامعه محسوب می شود.
یزدانپناه افزود: دیدگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره احترام به هنرمندان و تکریم آنان در بخش های مختلف در دوره مدیریت فعلی بوده است و هنرمندان نیز باید با تلاش و جدیت و ایجاد حس همدلی مشکلات جامعه و استان در قالب هنر عرضه دارند.
در این جلسه اعتماد مسئول حراست اداره کل ارشاد اسلامی بوشهر نیز با بیان دیدگاه کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه هنر در جامعه گفت: ترویج شعائر و فرهنگ اسلامی در قالب هنر از جمله اهداف این وزارت خانه بوده است که همواره مورد تاکید نیز می باشد.
وی از هنرمندان خواست در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هنر صنعت داخلی را با هنرمندی به دیگران نمایش دهند.
غلامحسین آقاجری معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی دیلم نیز با بیان برخی از مشکلات و کمبودها در بخش فرهنگی هنری با اشاره به افزایش اعتبارات فرهنگی نسبت به سنوات گذشته آنرا نشانه ای از توجه دولت به بخش فرهنگ برشمرد.
وی نداشتن گالری یا نگارخانه جهت عرضه و نمایش تولیدات هنرمندان، عدم وجود وسیله ایاب و ذهاب هنرمندان به برنامه های داخل و برون استانی، ادامه ساخت و تکمیل پلاتوی فرهنگی و احداث مجتمع فرهنگی هنری در بخش امام حسن را از جمله مهمترین مشکلات و دغدغه های هنرمندان در این شهرستان برشمرد.
انتهای پیام/62