سرویس معماری هنرآنلاین: وبسایت معماری آرک دیلی (Archdaily) هر ساله در اوایل سال میلادی طی رقابتی، پروژه‌های برتر برای انتخاب ساختمان سال  در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله مسکونی، تجاری و فرهنگی را معرفی می‌کند که توسط کاربران این رسانه رأی‌گیری می‌شود.

پس از جمع آوری آرا  فهرست فینالیست‌های این رقابت در بخش‌های مختلف ارائه شده و در بخش ساختمان‌های مسکونی نام یکی از تازه‌ترین پروژه‌های فرشید موسوی معمار ایرانی ساکن فرانسه نیز دیده می‌شود.

این پروژه ساختمان مسکونی "Folie Divine"  در شهر "مون پولیه" فرانسه است که عملیات ساخت آن اواخر سال 2017 به پایان رسیده بود.

این پروژه یکی از دوساختمانی است که توسط شهرداری و مسئولان شهرسازی مون پولیه بر روی سایت کوهستانی این شهر سفارش داده شده است. این نقطه مکانی است که در قرن هجدهم تاریخچه منحصربه فردی را سپری کرده و اکنون توسط بورژواهای ساکن منطقه برای ساخت یک عمارت مسکونی مجلل سفارش داده شده است.

در باغ‌های فرانسوی و انگلیسی ایده لایه‌بندی فضا تاریخچه‌ای طولانی دارد. پروپوزال تیم طراحی فرشید موسوی بر اساس درک این موضوع بوده که شهر مون پولیه عاملی برای تشریح یک پروژه هیجان‌انگیز به عنوان ساختمانی با عملکرد مسکونی باشد.

شهرت فرشید موسوی معمار ایرانی متولد 1344 شیراز و استاد دانشگاه هاروارد به عنوان یک طراح نوآور به فهرست قابل توجهی از پروژه‌های موفقیت آمیز از جمله طراحی موزه هنر معاصر در کلیولند و و فروشگاه" ویکتوریا بکهام" در لندن منجر شده است. موسوی در حال حاضر هم پروژه‌هایی در پاریس و لندن را در دست دارد. این طراح همکاری با گروه‌های مشاوره طراحی و معماری بین المللی از جمله در" گالری وایت‌چپل" لندن را در کارنامه دارد.