به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، فرید رحمتی در جمع خبرنگاران گفت: در حاشیه برگزاری این رویداد مهم سینمایی، پنج فیلم مربوط به بخش کودک و نوجوان نیز از ساعت ١٠ صبح در روزهای شنبه تا چهارشنبه آینده پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت نمایش این پنج فیلم برای کودکان و نوجوانانی است که در مناطق کمتر برخوردار زندگی می کنند لذا در این خصوص هماهنگی های لازم را با آموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است.

رحمتی گفت: در این جشنواره ٩هزار و ٦٠٠ صندلی برای علاقه مندان در نظر گرقته شده که از این تعداد یک هزار و ١٠٠ صندلی رایگان در قالب ١٠ سانس به فیلمسازان استان، یک هزار و ٥٠٠ صندلی رایگان در قالب ٥ سانس برای کودک و نوجوانان و ٣هزار صندلی با تخفیف ٥٠درصدی برای ارگان ها، سمن ها و انجمن های فرهنگی هنری در نظر گرفته شده است.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد قرارداد همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این قرارداد به منظور حمایت از هنرمندان لرستانی و همچنین گسترش فعالیت های سینمایی منعقد شده که از مهمترین آنها می توان به حمایت از تولید پنج فیلم کوتاه و یک فیلم مستند، تشکیل شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر و سینما، برگزاری کارگاه های آموزش فیلمسازی استاد محور و کمک به ایجاد پاتوق فیلم اشاره کرد.

وی کمک به برگزاری جشنواره هایی نظیر سینما حقیقت، هفته فیلم و عکس، فیلم کودک و نوجوان، فیلم کوتاه و همچنین صدور مجور تاسیس آموزشگاه های آزاد سینمایی برای شهرستان های فاقد امکانات سینمایی را از دیگر بندهای مهم این قرارداد دانست.

معاون فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از خرید ٢ دستگاه سینما سیار برای شهرستان های ازنا، دوره چگنی، الشتر و رومشکان خبر داد و افزود: تبدیل سالن های همایش مجتمع ارشاد شهرستان های نورآباد و پلدختر به سالن سینمای دیجیتال، کمک به راه اندازی انجمن سینمای جوان شهرستان های الیگودرز و دورود و همچنین کمک به راه اندازی گروه سینمایی هنر و تجربه از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و به زودی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این اکران همزمان، فیلم های "چهارراه استانبول" به کارگردانی (مصطفی کیایی)، "دارکوب"(بهروز شعیبی)، "امیر"(نیما اقلیما)، "مغزهای کوچک زنگ زده"( هومن سیدی)، "به وقت شام"(ابراهیم حاتمی کیا)، "خجالت نکش"(رضامقصودی)، "جاده قدیم"(منیژه حکمت)، "بمب"(پیمان معادی)، "ماهورا" (حمید زرگرنژاد)، "سوتفاهم" ( احمدرضا معتمدی) در بخش سودای سیمرغ و همچنین پنج فیلم "قهرمانان کوچک"، "دنیای کیف ها"، "فیلشاه"، "دزد و پری و شکلات "در بخش کودک و نوجوان از جمله این آثار هستند.

علاقه مندان می توانند بلیت جشنواره را از طریق آپ سینمادارن عرضه شده در کافه بازار و یا با حضور در گیشه سینما تهیه کنند.

آیین افتتاحیه سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر در استان لرستان ، جمعه سیزدهم بهمن ماه راس ساعت ١٦ عصر در سالن شماره دو سینما استقلال با حضور مسئولین استان ، هنرمندان و فیلمسازان لرستانی و علاقه مندان به سینما برگزار خواهد شد.