به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت دومین جشنواره موسیقی مقامی نغمه های شاه جهان با محوریت گرامیداشت دو هنرمند فقید موسیقی مقامی شهرستان ١٩ بهمن ماه سال جاری در سالن شهدای دانش آموز فاروج برگزار خواهد شد.

جواد نظری با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: موسیقی مقامی و به ویژه دوتار، هنر روایتگری است که ریشه در تاریخ کهن خراسان دارد.

نظری افزود: این جشنواره با حضور اساتید موسیقی مقامی استان خراسان شمالی و رضوی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره دو هنرمند فقید موسیقی مقامی شهرستان، محمدرضا سعیدیان و سلیمان ولی نژاد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پررنگ هنرمندان موسیقی شهرستان در این جشنواره اضافه کرد: این جشنواره در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر با هدف شناساندن فرهنگ بومی محلی به زبان گویای هنر و ایجاد انگیزه برای هنرمندان برگزار می شود.

نظری افزود: این جشنواره با مشارکت فرمانداری،شهرداری و شورای شهر،اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و انجمن های فرهنگی هنری شهرستان  ١٩ بهمن ماه برگزار خواهد شد.