به گزارش هنرآنلاین، در پی درگذشت صادق تبریزی نقاش و یکی از پیشگامان هنر خط نقاشی، ستاد برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در پیامی این اتفاق تلخ را به جامعه هنری تسلیت گفت. در متن این پیام چنین آمده است:

"هنرهای تجسمی در اندوه مردی از نسل بزرگان خویش به سوگ نشست. استاد صادق تبریزی از پس عمری پر حاصل، به خداوندگار هنر پیوست. بی شک آثار به جا مانده از ایشان یادگارهای با ارزشی است که همواره یاد و خاطره وی را زنده نگه خواهد داشت.

درگذشت این هنرمند وارسته را به خانواده ایشان و جامعه هنری به ویژه اهالی ارجمند هنرهای تجسمی کشور تسلیت و از خداوند بزرگ آرامش روح برای آن عزیز از دست رفته مسئلت می‌نماییم."

فقدان استاد تبریزی ضربه جبران ناپذیری به عرصه تجسمی کشور است

عبدالرحیم سیاهکارزاده رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی نیز در پیامی در گذشت استاد تبریزی را  به جامعه هنرهای تجسمی کشور تسلیت گفت و نوشت: اتفاق تلخ درگذشت صادق تبریزی را به تمام جامعه هنری به خصوص خانواده آن استاد عزیز تسلیت گفته و از خداوند متعال برای ایشان طلب صبر و آرامش داریم. بی‌شک فقدان این استاد گرانمایه ضربه جبران ناپذیری به عرصه تجسمی کشور است.

تسلیت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران

علی محمد زارع در پیام تسلیت برای درگذشت صادق تبریزی نوشته است: بزرگی دیگر از نسل خاطره‌انگیز هنرمندان معاصر ایران از بین ما رفت، در حالی که خاطره بصری ما انباشته از لذایذی است که به دست پرتوان و هنرمند وی خلق شده‌اند.

در ادامه پیام رئیس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است: نقش بی بدیل صادق تبریزی در شکل‌گیری و تداوم جنبش سقاخانه همواره نام وی را در زمره هنرمندان پرافتخار این جنبش و نقاشی مدرن و معاصر ایران محفوظ می‌دارد. هنر ایران و علاقمندان به آن همواره به صادق تبریزی و هنر وی به دیده احترام می‌نگرند و قدردان تلاش‌های او در اعتلای هنر این سرزمین پر افتخار خواهند بود.