به گزارش هنرآنلاین، محمد مطهری‌فر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این که برپایی هفته فرهنگ و هنر استان در پاریس همزمان با پانصدمین سالگرد حیات علمی علامه عبدالعلی بیرجندی برگزار می شود، گفت: عبدالعلی بیرجندی منجم و ریاضی‌دان سده‌های نهم و دهم هجری است که نامش سال گذشته در فهرست مشاهیر یونسکو ثبت جهانی شد و در آستانه پانصدمین سالگرد حیات علمی این دانشمند و با اعزام هنرمندان استان و ارسال بعضی از آثار برتر هنرمندان به پاریس، هفته فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در پاریس گرامی داشته می شود.
وی افزود: گروه موسیقی آیینی- سنتی نوای کویر شامل ۸ نفر به سرپرستی محمد زارع، استاد اسماعیلی مود خوشنویس و بهداد مستندساز و همچنین ۷ نفر در قالب یک گروه ورزش باستانی توسط اداره کل ورزش و جوانان و سروش پژوهشگر و محقق حوزه میراث فرهنگی به پاریس اعزام می شوند.
مطهری فر تصریح کرد: هدف اصلی از برپایی هفته فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در پاریس مقر یونسکو، ارائه توانمندی های فرهنگی- هنری استان در قالب برپایی نمایشگاهی از آثار برتر هنرمندان این منطقه و همچنین گرامیداشت شخصیت علمی علامه عبدالعلی بیرجندی است که هنوز در جهان به خوبی شناخته شده نیست. علاوه بر آن شب فرهنگی و دیگر برنامه های متنوع و فرهنگی- ورزشی نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان این که همچنان کتاب «صورالفلک» علامه عبدالعلی بیرجندی توسط ۲ نفر از استادان مطرح جهان در دانشگاه های خارج از کشور تدریس می شود، اظهار داشت: با وجود تلاش های انجام شده در زمینه معرفی شخصیت علمی علامه عبدالعلی بیرجندی، هنوز شناخت مناسبی در این زمینه و این که او متعلق به این منطقه است، در جهان وجود ندارد. انتهای پیام/64