به گزارش هنرآنلاین، پرفورمنس "دیاستاسی" برگزیده جشنواره حرکت دایره که نخستین جشنواره تخصصی در حوزه حرکت و تئاتر فیزیکال است، پس از اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، 13 بهمن ماه مهمان گالری آس خواهد بود.

کامیار صالح‌پور کارگردان و طراح حرکت "دیاستاسی" درباره این پرفورمنس می‌گوید: "دیاستاسی" یک نمایش اجرایی- پژوهشی با موضوع خشم‌ها و ترس‌های فرو خفته در زندگی روزمره است. از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده این اجرا می‌توان به استفاده از فرم‌های حرکتی معاصر، دفرماسیون حرکات روزمره و تبدیل آن به حرکات نمایشی، تبدیل کلمات به آواهایی بی‌هویت و مونولوگ‌هایی که از دل زندگی شخصی خود اجراگران بیرون آمده بود به جملات و کلمات نامفهوم و بازی با ساختار زبان و آشنایی‌زدایی کارکرد اجتماعی زبان و استفاده از موسیقی الکترونیک و ناهنجار برای تشدید زندگی خشن و ماشینی امروزه نام برد.

صالح‌پور ادامه داد: این نمایش به صورت گردشی در فضاها و مکان‌های مختلف روی صحنه می‌رود  که بعد از جشنواره تئاترفجر با اجرا در گالری آس دوره جدید خود را آغاز خواهد کرد. از خصوصیات دیگر این پروژه حضور مشاور روانشناس نیز در کنار اعضای گروه است که با رویکرد تئاتر به مثابه درمان در طول تمرینات و اجراها و بعد از اجراها به ثبت رفتارها و واکنش‌های اجراگران و مخاطبین پرداخته و نتایج را به‌صورت مستند در گروه ثبت کرده و این روند در طول مدت اجراها ادامه خواهد یافت.

این هنرمند درباره نمایشنامه اینگونه توضیح داد: این اثر فاقد متن مکتوب بوده و طراحی حرکت این اجرا بر اساس بداهه‌پردازی بوده و بر اساس تحلیل‌های رفتاری و واکنشی اجراگران و از میان زندگی خصوصی آنها طراحی شده است. این اثر علاوه بر اجرای پرفورمنس دارای چیدمان و ویدئو آرت نیز است. 

از جمله عوامل اجرایی این پرفورمنس می‌توان به مینا درویشی، ویدیو آرت و چیدمان، ‎اجراگران: نارگل محمدنیا، ‎ترانه یوسفی، احسان یوسفی نسب، ‎آرش جعفری، ‎مینا درویشی، ‎نیلوفر شایانی، ‎یسرا نبی بخش، ‎فهیمه پاکروان و ‎ندا نوتاش، مدیر هماهنگی: ایلیا عابدینی، مشاور روانشناسی: شادی منوچهری، مشاور هنری: بهمن ناصری و صدا و موسیقی: رامین رضا پور اشاره کرد.

"دیاستاسی" ۱۳ بهمن در گالری آس به مدت یک شب اجرا خواهد شد و علاقمندان می‌توانند برای تماشای این پرفورمنس ساعت 18 به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، پلاک 1831 مراجعه کنند. لازم به ذکر است حضور در این برنامه رایگان است.