به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه "نامه‌های شرجی" اثر برگزیده نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت و برنده جایزه دوم نمایشنامه‌نویسی نهمین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی ایثار و کاندید اثر برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی ‌و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شده است.

"نامه‌های شرجی" با موضوع مقاومت، روایت نامه‌های بازمانده از زمان جنگ و رابطه پدر و فرزندی است که زندگی و گذشته آنها مرور می‌شود. این نمایشنامه متفاوت شهرام کرمی، برخلاف کارهای دیگر این نویسنده در فضایی شاعرانه و سورئال نثری ساده و روان دارد و با  ساختار و پرداخت متفاوت بیشتر از واقعه و هیجان رابطه اشخاص و آدم‌های جبهه و جنگ را مرور می‌کند.  

جایی از نمایشنامه شخصیت پسر خطاب به پدر می‌گوید: "گفتین جنگ وقتی شروع بشه تا وقتی آدم‌های اون تاریخ زنده باشن تموم نمیشه!... شما هنوز بوی جنگ میدین. بوی باروت و خاک!.... صدای تکبیر و غرش توپ و تفنگ میدین. صفیر یه توپ چل‌چله تو دل شب که آسمون پرستاره رو می‌شکافه و مثل یه شهاب‌سنگ گم میشه!.... جنگ برای من معنی شما رو میده!" 

نمایشنامه "نامه‌های شرجی" با طراحی جلد سمیه روح‌اللهی و به شمارگان دو هزار نسخه و در 60 صفحه توسط انتشارات هنر دفاع (وابسته به سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس) راهی بازار کتاب شده است.

در چند ماه اخیر از شهرام کرمی نمایشنامه‌های "خورشید کجاست؟" توسط انتشارات نمایش، "چه کسی سهراب را کشت؟" توسط نشر آواژ و "لطفاً با مرگ من موافقت کنید" توسط نشر افراز راهی بازار کتاب شده است.