سرویس سینمایی هنرآنلاین: اسامی نامزدهای جوایز سزار 2018 که از آن به عنوان معادل فرانسوی جوایز اسکار یاد می‌شود، روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی در رستوران معروف فوکوئه در خیابان شانزلیزه در پاریس اعلام شد.

"120 ضربان در دقیقه" (120 Beats Per Minute) به کارگردانی رابین کامپیو با 13 نامزدی از جمله در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه است. این فیلم ماه مه پیش در جشنواره فیلم کن برنده جایزه بزرگ شد و همچنین جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را دریافت کرد.

داستان "120 ضربان در دقیقه" با بازی ناول پرز بیسکایارت، آرنو والوا و ادل اینل در اوایل دهه 1990 روی می‌دهد و درباره گروهی فعال در زمینه اچ‌آی‌وی/ایدز در پاریس است. این فیلم نماینده فرانسه در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار بود، اما نتوانست به فهرست نامزدهای این بخش راه پیدا کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم "آن بالا تو را می‌بینم" (See You Up There) به کارگردانی آلبر دوپونتل که داستانش بعد از جنگ جهانی اول روی می‌دهد، با 12 نامزدی بعد از "120 ضربان در دقیقه" بیشترین شانس دریافت جوایز چهل و سومین دوره جوایز سزار را دارد.

"باربارا" (Barbara) به کارگردانی هشت نامزدی به دست آورده است. این فیلم ماه مه پیش در بخش نوعی نگاه هفتادمین جشنواره فیلم کن جایزه ویژه شعر سینما را دریافت کرد و در ماه دسامبر نیز برنده جایزه لویی دلوک شد.

" Bloody Milk" که امسال در بخش هفته منتقدان جشنواره کن حضور داشت نیز هشت نامزدی کسب کرده است. "خام" (Raw) که سال 2016 در بخش هفته منتقدان جشنواره کن در شش بخش نامزد شده است.

آلن ترزن رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه و مانو پایه کمدین که مجری مراسم جوایز سزار امسال است، اسامی نامزدها را خواندند.

همان‌طور که قبلاً اعلام شد پنه‌لوپه کروز بازیگر اسپانیایی جایزه سزار افتخاری را دریافت می‌کند و ونسا پارادیس به طور نمادین مراسم را آغاز می‌کند. در سال‌های قبل رئیس افتخاری مراسم این کار را انجام می‌داد، اما بعد از اتفاقات سال گذشته ظاهراً دیگر این کار انجام نمی‌شود. سال گذشته قرار بود رومن پولانسکی کارگردان فرانسوی و لهستانی این وظیفه را عهده‌دار شود، اما بعد از اعتراض‌ها به آکادمی برای این انتخاب و تهدید گروه‌های فمینیست به تحریم جوایز و تهیه طوماری با حدود 60 هزار امضاء، او اعلام کناره‌گیری کرد.

چهل و سومین دوره جوایز سزار دوم مارس (11 اسفند) در پاریس برگزار می‌شود.

ترزن به آنیس واردا فیلمساز کهنه‌کار فرانسوی به خاطر اسکار افتخاری که امسال دریافت کرد و نامزدی فیلم "چهره‌ها، مکان‌ها" در بخش اسکار بهترین مستند بلند تبریک گفت. او همچنین سال 2017 را یک سال بسیار خوب برای سینمای فرانسه در خارج از این کشور دانست و در عین حال گفت از امسال جایزه فیلم منتخب مردم به جوایز سزار اضافه می‌شود.

سال گذشته فیلم "او" به کارگردانی پل ورهوفن جایزه سزار بهترین فیلم را دریافت کرد.

آکادمی سزار سال 1976 تأسیس شد و با بیش از چهار هزار عضو شامل دست‌اندرکاران سینمای فرانسه، پس از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، بزرگ‌ترین آکادمی سینمایی دنیاست.