سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان از 24 تا 27 بهمن‌ماه در محل مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سیما کلانتر، طراح لباس و عضو هیئت داوران نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان درباره شاخصه‌های داوری آثار این دوره از جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خرسندیم که برای نخستین بار بخش کودک و نوجوان از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تفکیک شده است چرا که معتقدیم علی‌رغم اهمیت موضوع، این حوزه در کنار دیگر بخش‌های جشنواره مهجور واقع می‌شد.

او با اشاره به استقبال قابل توجه طراحان لباس از این جشنواره اظهار داشت: برگزاری مستقل این جشنواره موجب شده است نگاه تخصصی به طراحی آثار معطوف شود و هنرمندان با تمرکز بیشتری به خلق اثر بپردازند.

 داور نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه میزان به‌کارگیری موتیف‌های ایرانی از شاخصه‌های داوری آثار این دوره از جشنواره بوده است اظهار داشت: معیارهای متعددی را در بحث داوری آثار مورد توجه قرار دادیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، وجود نمادها و المان‌های ایرانی در آثار بود که خوشبختانه مورد توجه اغلب شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود.

کلانتر افزود: البته میزان کاربردی بودن آثار هم مد نظر قرار گرفت چرا که معتقدیم جشنواره باید بتواند ضعف موجود در بازار داخلی در حوزه طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را مرتفع کند.

او ادامه داد: تمام آنچه به بحث خلاقیت و نوآوری در حوزه لباس کودک و نوجوان مربوط می‌شود، می‌تواند گره‌گشای نبود طرح‌های مناسب و کاربردی در بازار باشد و از آنجا که ممکن است هر یک از این طرح‌ها برای مدت بسیار در بازار باقی بمانند باید با دقت نظر بالایی انتخاب شوند تا نیاز طیف‌های مختلف اجتماع در زمان‌های مختلف برطرف شود.

داوری نهایی آثار رسیده به نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان طی روزهای آتی به پایان رسیده و نتایج نهایی به‌زودی اعلام خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهات ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مراجعه کنند.