به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اکبر گنج‌خانلو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اعلام خبر فوق، گفت: در این مراسم، هفت مجلس شبیه‌خوانی (هر شب یک گروه) به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی آغاز این مراسم را از روز شنبه ١٤ بهمن‌ماه عنوان کرد که هر شب از ساعت :19:30 تا ٢٢ برگزار می شود و تا بیستم بهمن‌ماه نیز ادامه دارد.

گنج‌خانلو محل برگزاری این مراسم سوگواری را فرهنگسرای اشراق خدابنده معرفی کرد و ادامه داد: شب اول همزمان با ١٤ بهمن‌ماه، تعزیه حضرت عباس توسط گروه میرزا عبدالله محمدی اجرا می شود و در شب دوم همزمان با ١٥ بهمن‌ماه تعزیه عابس و شوذب توسط گروه میرزا باب‌الله کرمی به روی سن می‌رود.

در شب سوم همزمان با ١٦ بهمن‌ماه، تعزیه شهادت وهب توسط گروه سیفعلی اکرادی اجرا شده و در شب چهارم همزمان با ١٧ بهمن‌ماه تعزیه مشق جنگ عباس و علی اکبر توسط گروه سیفعلی کرمی برگزار می‌شود.

در شب پنجم همزمان با ١٨ بهمن‌ماه تعزیه طفلان زینب توسط گروه رضا بهرامی، در شب ششم همزمان با ١٩ بهمن‌ماه تعزیه شهادت حمزه توسط گروه مسلم‌بن عقیل سجاس، و در شب هفتم، تعزیه شهادت حضرت زهرا(س) توسط گروه رحیم رستم‌خانی در بیستم بهمن‌ماه اجرا می‌شود که در شب آخر مجلس شهادت حضرت زهرا(س) نیز برگزار خواهد شد.