سرویس سینمایی هنرآنلاین: جیم کاویزل برای بازی در دنباله فیلم "مصائب مسیح" (2004) به کارگردانی مل گیبسن در حال مذاکره است.

کاویزل روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه یواس‌ای تودی با تأیید این خبر گفت: چیزهای تکان‌دهنده‌ای هست که نمی‌توانم بگویم. فوق‌العاده است. منتظر بمانید و گوش به زنگ باشید.

بازیگر 49 ساله ادامه داد: نمی‌گویم مل گیبسن چطور می‌خواهد این کار را انجام بدهد، اما همین قدر می‌گویم که فیلم قرار است بزرگ‌ترین فیلم تاریخ سینما باشد، این قدر خوب است.

کاویزل در فیلم جنجالی "مصائب مسیح" در نقش حضرت عیسی (ع) ظاهر شد. هر چند گیبسن هنگام ساخت فیلم از نظرات محققان مذهبی استفاده کرد، اما نگاه تلخ او به آخرین ساعات زندگی مسیح، مبلغان سنتی بخصوص یهودیان را برآشفت. آن‌ها اعتقاد داشتند او در فیلم خود یهودیان و نه رومی‌ها را مسئول به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (ع) معرفی کرده است.

"مصائب مسیح" با بودجه‌ای حدود 30 میلیون دلار در دنیا 612 میلیون دلار فروخت و اکنون پرفروش‌ترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان تاریخ سینما همین‌طور پنجمین فیلم درجه R تاریخ سینما در بازار جهانی است. "مصائب مسیح" در 2005 نامزد سه جایزه اسکار شد.

فیلم با بازی کاویزل، مونیکا بلوچی در نقش مریم مجدلیه و مایا مورگنسترن در نقش حضرت مریم به زبان‌های آرامی، عبری و لاتین ساخته شد. گیبسن یکی از فیلمنامه‌نویسان "مصائب مسیح" بود و فیلم را تهیه کرد.

فیلمنامه دنباله "مصائب مسیح" را رندال والاس - که برای فیلمنامه "شجاع دل" به کارگردانی گیبسن نامزد اسکار شد – نوشته است. او در 2016 اولین فیلمنامه دنباله "مصائب مسیح" را با عنوان "مصائب مسیح": رستاخیز" نوشت. ادامه همکاری او با پروژه هنوز تأیید نشده است.

هالیوود ریپورتر اولین بار 20 ماه پیش گزارش داد که قرار است دنباله "مصائب مسیح" ساخته شود، اما تا روز سه‌شنبه مشخص نبود که آیا گیبسن تمایل دارد بار دیگر از کاویزل در نقش حضرت عیسی (ع) استفاده کند، ضمن این که هنوز حضور خود او به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده دنباله فیلم، به طور رسمی تأیید نشده است.