سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی رنجبر معاون هنری ارشاد فارس با اشاره به اینکه زمان اجرای جشنواره تئاتر فجر از 8 به 25 بهمن ماه تغییر کرده است، گفت: دلیل این امر همزمانی اجرای گروه‌های تئاتر با جشنواره تهران بود که امکان حضور در برنامه شیراز را پیدا نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 25 تا 30 بهمن ماه همزمان با جشنواره تجسمی در شیراز برگزار می‌شود، گفت: با 4 گروه تئاتر تهران برای اجرای برنامه در جشنواره تئاتر شیراز رایزنی شده که در این جشنواره شرکت می‌کنند.

معاون هنری ارشاد اسلامی استان فارس افزود: 5 گروه منتخب تئاتر استانی نیز در این جشنواره شرکت دارند که 2 تئاتر از شهرستان‌های قیروکارزین و کازرون و برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی هستند و 3 تئاتر هم از کارهایی که با استقبال زیاد مخاطبان همراه بوده، برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند.

رنجبر درباره مکان برگزاری جشنواره تئاتر فجر نیز گفت: 2 سالن در مجموعه هنرشهر آفتاب، سالن لایق و سالن‌های هودی و سپاسدار برای اجرای تئاترها در نظر گرفته شده است که بنا به شرایط اجرای تئاترها زمان‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نمای شرایط خاص خود را برای اجرا دارد، بیان کرد: در صورت تقاضای گروه‌های تئاتر سالن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود یا ممکن است که تغییر کند.

الهه بهرامی