به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، عدنان زندی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان از ارسال ۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا اشاره و اظهار کرد: سامان حسین‌پور، برهان احمدی و نوید زارع از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج از داوران این جشنواره هستند.

وی با عنوان اینکه این جشنواره در سه بخش انیمیشن، مستند و داستان برگزار می‌شود، افزود: آثار برتر جشنواره فیلم کوتاه "ریگا" روزهای ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه در سینما بهمن سنندج به اکران در می‌آیند.

دبیر جشنواره استانی فیلم کوتاه ریگا هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های فیلمسازی کردستان، ایجاد انگیزه برای دانشجویان رشته سینما و انیمیشن، شناسایی و حمایت از ایده‌های برتر، ایجاد بستری برای تبادل تجربیات دانشجویان و شناسایی نقاط ضعف و قوت فیلمسازان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش سنندج و حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان هم در ادامه این نشست اظهار کرد: استان کردستان قطب فیلمسازی در کشور بوده که از سال ۹۰ به بعد این مهم روند رو به رشدی داشته است.

ایرج کاکی به حمایت حوزه هنری از فیلمسازان جوان و شناسایی استعدادهای تیم جوان باانگیزه در حوزه فیلمسازی اشاره و عنوان کرد: این مسئله موجب شده تا فیلمسازی در کردستان در این سال‌ها رونق خوبی پیدا کند.

وی در پایان گفت: در اکثر جشنواره‌های معتبر دنیا و ایران حداقل یک فیلم از استان کردستان در آن حضور دارد که این مسئله استعداد بالای فیلمسازان کرد را نشان می‌دهد.