به گزارش هنرآنلاین، سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی به پایان رسید که هنرمندان 9 استان کشور در جمع برگزیدگان بخش‌های بین الملل، مسابقه تئاتر ایران (ب) و تئاتر خیابانی، داوری بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار، جوایز جشنواره را به خانه بردند.

در جمع برگزیدگان این جشنواره تئاتر مشهد با چهار جایزه و دو تقدیر در فجر سی و ششم یکی از موفق‌ترین شهرهای کشور بود.

در بخش مسابقه بین الملل مهدی ضیا چمنی برای نگارش نمایشنامه "حذفیات" جایزه بخش نمایشنامه نویسی را از آن خود کرد.

در بخش مسابقه تئاتر ایران (ب) نیز نمایشنامه "پیانیستولوژی" با کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه موسیقی، جایزه طراحی صحنه و دو تقدیر در بخش‌های بازیگری زن و کارگردانی بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کرد.

در حالی که سعید بادینی بازیگر نمایش "آیفون" از زاهدان نیز در بخش بازگری مرد مسابقه تئاتر ایران (ب) مورد تقدیر قرار گرفت، علی ملاحی محمد به عنوان بازیگر برگزیده این بخش جشنواره معرفی شد. نمایش "اعداد در بیابان" نام اثری از هرمزگان بود که ملاحی محمد در آن ایفای نقش کرد.

اما نمایش "تولیدی لیلی و مجنون" از بروجرد شگفتی بخش خارج از صحنه (مسابقه تئاتر خیابانی) بود. این نمایش جایزه ایده و کارگردانی را برای پژمان شاهوردی، جایزه بازیگری را برای گروه بازیگران، جایزه فضاسازی را برای رضا ثلاثی و در نهایت جایزه اجرای برگزیده را بدست آورد.

در همین بخش جایزه خلاقیت نیز به آرام ساعد پناه و آزاد روز جنگ برای موسیقی نمایش "آینه زندگی" از مریوان اهدا شد.

داوران بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نیز نمایش "دی و بهمن شصت هزار و پنج" نوشته و کارگردانی سیاوش عالیپور از اهواز را در بین آثار برگزیده خود معرفی کردند.

نمایش "روایت یک مرگ در خانواده" نوشته و کارگردانی وحید درویشی از رشت نیز یکی از دو نمایشی بود که از سوی داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به عنوان برگزیده معرفی شد.