به گزارش هنرآنلاین، حجم‌های دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیزی که چند بار شهر را به سفره‌های رنگین نوروزی تبدیل کرده‌اند در بهارستان امسال نیز شادی و طراوت را به شهر هدیه می‌کنند.

هنرمندان در دوره‌های برگزاری تخم‌مرغ‌های نوروزی نشان داده‌اند که می‌توانند علاوه بر بازسازی سنت‌های فرهنگی، از یک حجم معمولی به‌عنوان فرصتی برای خلق آثار درخشان هنری استفاده کنند. این‌بار نیز هنرمندان با تخم‌مرغ‌های هنرمندانه‌شان، فضای شهر را نوروزی می‌کنند.

هنرمندان علاقه‌مند برای شرکت در این بخش می‌توانند با تکمیل فرم مشخصات به صورت پرینت در ابعاد A4 در این بخش شرکت کنند. البته آثار بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی پس از داوری اولیه، در یک مرحله پذیرفته و اعلام نتیجه می‌شوند. 28 بهمن ماه آخرین مهلت شرکت در بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی است.

برای شرکت در این بخش می توانید لی‌آوت طرح خود را در فرمت تعیین شده به دبیرخانه ارائه دهید. علاوه بر این تحویل فایل jpg  آثار در ابعاد A3 با وضوح 300 dpi در قالب CD یا DVDو ارائه کپی کارت دانشجویی معتبر برای شرکت در بخش دانشجویی ضروری است.

شورای هنری مختار است با همکاری هنرمند و با رعایت آداب و اخلاق حرفه‌ای، در ویرایش طرح‌ها، تکنیک، روش اجرا، مواد، ابزار و مانند آن ورود کند. شرط پذیرش نهایی طرح پیشنهادی، منوط به حصول نتیجه مطلوب در مرحله همفکری هنرمند و شورا خواهد بود.

بهتر است بدانید تخم‌‌مرغ‌های نوروزی خام در ارتفاع ۱۵۰ و با قطر ۱۰۰‌ سانتی‌متر در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرند، بنابراین لازم است هنرمند، طرح پیشنهادی خود را در فرم‌های اختصاصی این بخش، ارائه کند. طرح و ایده‌ها می‌تواند با تکنیک‌ها و رنگ‌ها مختلف، همراه با ملحقات حجمی پیشنهاد شود.

سازمان زیباسازی شهر تهران مبلغ هدیه ورودیه تخم‌مرغ‌های نوروزی در بخش حرفه‌ای را ‌۱۵میلیون ریال و در بخش دانشجویی را ۷ میلیون ریال در نظر گرفته است.

بخش دانشجویی مختص دانشجویان رشته های هنری در مقاطع تحصیلی دانشگاهی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

تعیین محل کارگاه‌های تخم‌مرغ‌های نوروزی و پشتیبانی اجرایی برعهده‌ سازمان زیباسازی و تهیه‌ ابزار و مواد برعهده هنرمند است.