سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پژوهش در ادبیات و لباس، یکی از موضوعات مهمی است که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

جمع آوری مستندات تاریخی لباس وپوشاک در ایران و ایجاد ذهنیت هایی برای طراحان وفعالان این عرصه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ودر این میان لازم است دریابیم که لباس در ادبیات فارسی دارای چه ویژگیهایی است؟

موقعیت لباس و پوشاک در زندگی اجتماعی وفرهنگی یک کشور آنچنان است که می توان گفت لباسو فرهنگ دو روی یک سکه اند و نگاه به ادبیات یک فرهنگ چونان نگاه به آینه اهل آن فرهنگ است.

آثار شاعران وشاهکارهای ادب فارسی برای یافتن طرح وابعاد موضوعات و مسائل مهم و متنوع فرهنگی درطول تاریخ می تواند راهگشای بسیاری از مقالات فرهنگی و تحقیقات جامعه شناختی باشد که هدف اصلی آن بهبود وضعیت فرهنگی واجتماعی از طریق مراجعه به متون و مستندات تاریخی همان فرهنگ است.

از همین رو، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی هفتمین جشنواره مد و لباسی فجر در گام اول با عنوان "پوشاک در ادب فارسی" به عنوان نخستین موضوع این دوره از نشست‌ها، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این نشست، به نوعی زنگ آغاز هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر را هم به صدا در می‌آورد و امروز در سرای اهل قلم به نشانی خ انقلاب، خ شهید برادران مظفر جنوبی، خ خواجه نصیر، پ 2 و از ساعت 15 با سخنرانی اسدالله معظمی گودرزی میزبان علاقه مندان به موضوع پوشاک در ادب فارسی است.