به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، امسال با مذاکرات انجام شده موسسه سفیر گفتمان ۳۳ پکیج آموزش ۲ ساله زبان را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار داده است تا به صلاحدید دبیرخانه به گروه‌های شهرستانی حاضر در جشنواره اختصاص داده شود.

سفیر گفتمان امسال دوره‌های هنرهای نمایشی خود را هم راه‌اندازی کرده است. در این دوره‌ها دانشجویان زبان را در یک بستر واقعی که خود نمایشنامه است فرا می‌گیرند. بدین ترتیب که ساختارهای زبانی مانند دستور زبان، لغات و سایر کاربردها از متن اثر استخراج شده و دانشجو آنها را در این بستر به طور کاملا واقعی و کاربردی فراگرفته و به کار می‌بندد.

این شکل یادگیری به زبان آموز اجازه می‌دهد که مهارت‌های گفتاری‌اش را به طرز چشمگیری افزایش بخشیده و جملات را با آهنگ صحیح به‌کار برد. دانشجویان این دوره از طریق جزوات آموزشی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، با نویسنده، تحلیل و نقد اثر آشنا شده که این باعث دید بهتر آنها به نمایشنامه و آشنایی با ادبیات نمایشی جهان می‌شود.

این دپارتمان همچنین در صدد است تا آثار نمایشی را به زبان انگلیسی به طور نیمه حرفه‌‌ای و حرفه‌ای ارائه کند که در این رابطه از نیروهایی که در این زمینه علاقمند هستند بهره خواهد جست.