سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهرزاد خواجه امیری آهنگساز و نوازنده موسیقی درباره اجرای چند روز پیش خود گفت: پس از اجرای کنسرت "شب آرامش" در ماه شهریور بار دیگر روز پنجم بهمن‌ماه در سالن برج آزادی کنسرتی دیگر برای علاقه‌مندان سبک نیو ایج روی صحنه رفتیم. در این کنسرت قطعاتی از ساخته‌های خودم و آثاری از آهنگسازان مطرح جهانی نظیر یانی، لئونارد کوهن، گروه سکرت گاردن و... را اجرا کردیم.

این هنرمند ادامه داد: دوست داشتیم ثابت کنیم که در ایران هم مى‌شود چنین آثارى اجرا کرد به همین خاطر این سبک را انتخاب کرده و پیش بردم و راضی هستم.

او درباره علاقه‌مندی به موسیقی و استفاده از آثار یانی هم می‌گوید: شاید عجیب باشد، اما حدوداً ده‌ساله بودم که به کارهای یانی به سمت موسیقی کشیده شدم برای همین هم به کارهای نیو ایج و اینسترومنتال گرایش پیدا کردم. من حتی آهنگسازی کارهای سنتی را بر مبنای سیستم کلاسیک انجام می‌دهم. یعنی بینش من به کارهای سنتی هم از دیدگاه کلاسیک است.

خواجه امیری همچنین گفت: هیچ‌وقت سلیقه موسیقایی‌ام به سمت موسیقی سنتی ایرانی تمایلی نداشت و به خاطر همین هم برخی که نسبت من با خانواده خواجه امیری را می‌دانستند می‌گفتند تو خائن خاندان خواجه‌امیری هستی!

این آهنگساز در پایان نیز گفت: فعلاً صحبت درباره برنامه آتی کمی زود است و به‌زودی اطلاعات جامع‌تری را درباره برنامه‌هایم منتشر خواهم کرد.