سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شماره نخست ماهنامه "واچار" دی‌ماه امسال منتشر شد.

راضیه ابراهیمیان، مدیرمسئول "واچار" درباره مباحث مطرح در این مجله به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این ماهنامه حاصل یک کار گروهی است و به این دلیل بر انتشار آن مصمم شدیم که همواره ضعف جدی در کمبود رسانه‌های مکتوب و مجلات را در حوزه پوشاک شاهد بوده‌ایم.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم چرخه منطقی برای هنر صنعت پوشاک در نظر گیریم، بدون شک یکی از نقاط مهم این چرخه، موضوع رسانه است که فضایی پویا برای نمایش خلاقیت‌ها و دستاوردهای هنرمندان را فراهم کرده و بسترساز معرفی آن‌ها به یکدیگر می‌شود.

مدیرمسئول "واچار" در توضیح بخش‌های مختلف این ماهنامه گفت: معرفی و تشریح مفهوم بلاگر مد و همچنین روانشناسی مد از بخش‌های مهم و مورد توجه ما در شماره نخست بود چرا که با نظر سایر همکاران به این نتیجه رسیدیم که توجه به اینچنین نکاتی ما را به استانداردهای جهانی در زمینه مجلدهای مد و فشن نزدیک خواهد کرد.

ابراهیمیان با تأکید بر اینکه ماهنامه "واچار" در پی نگاه علمی به عرصه مد و لباس است، اظهار داشت: ارائه محتوای علمی آکادمیک در رسانه‌ای که به حوزه مد و لباس می‌پردازد، کمک شایانی به رفع معضل کمبود اطلاعات و منابع آموزشی در این عرصه می‌کند.

 

photo_2018-01-22_23-44-41

این طراح لباس و مدیر برند "ابرا دیزاین" از دغدغه‌های اجتماعی ماهنامه "واچار" گفت و افزود: موضوعات مهمی در جامعه کنونی مطرح است که می‌تواند دستمایه کار هنرمندان مد و لباس شود چرا که لباس خود یک رسانه محسوب می‌شود و از مهم‌ترین ابزارهای نمایش دغدغه‌های هنرمندان این عرصه نیز به شمار می‌رود.

ابراهیمیان ادامه داد: "واچار" به معنای بازار است اما همواره این مهم را در دستور کار قرار می‌دهیم که نگاه بازاری و اقتصادی در انتشار آن وارد نشود و توجه به مباحث علمی حوزه فشن در اولویت کارمان باشد.

او در خاتمه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون، این ماهنامه را از تمام باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه کنند.