سرویس تجسمی هنرآنلاین: رضا محیط، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "محیطِ آب و رنگ‌های عاشقانه" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: آثار موجود در این نمایشگاه در 3 ژانر مختلف هستند و بخش‌های مختلفی را به لحاظ موضوعی و احساسی شامل می‌شوند.

او درباره آثار این نمایشگاه توضیح داد: بخشی از آثار این نمایشگاه مربوط به پرتره هنرمندان برجسته ایران و افراد شهیر و نامی چون: یدالله کابلی، اسرافیل شیرچی و ... است که با استفاده از آبرنگ به تصویر کشیده‌ام اما بخش دیگری از آثار این نمایشگاه به واقعیت‌های موجود در ایران می‌پردازد.

این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاه در ایران پس از سال‌ها مهاجرت گفت: بیش از دو دهه قبل ایران را ترک کردم و سالیان دراز در کانادا اقامت داشتم البته قبل از رفتنم  نمایشگاه‌هایی در داخل کشور داشتم اما بعد از مهاجرت، هنری که دنبال می‌کردم به کانادا و کشورهایی چون  دبی محدود شد، به همین خاطر تصمیم گرفتم که نمایشگاهی از آثارم را  پس از سال‌ها در وطن داشته باشم.

محیط درباره ترسیم زیبایی‌های ایران در این نمایشگاه توضیح داد و افزود: در بخشی از این نمایشگاه من سعی کرده‌ام که برخوردی امپرسیونیستی را با واقعیت‌های موجود و زیبایی‌های ایران داشته باشم زیرا معتقدم که این کشور به لحاظ زیبایی تحسین‌برانگیز است اما متأسفانه مشکلات سبب شده که اغلب مردم آن را نبینند.

رضا محیط

او بخش سوم این نمایشگاه را چالش تکنیک خواند و اظهار کرد: در بخشی از این نمایشگاه آثاری را ارائه کرده‌ام که روی تکنیک تأکید ویژه دارند زیرا از نظر من آبرنگ مدیایی است که هر هنرمندی در بدو امر آن را می‌آموزد اما پس از سال‌ها فعالیت و کسب تجربه سرانجام به سمت آن بازمی‌گردد و درگیر اصالت آن می‌شود.

این هنرمند نقاش ادامه داد: در ایران سطح آثار هنرمندان و اساتید آبرنگ قابل تحسین است البته گاها دیده‌ام که آثاری را که متعلق به مدیای دیگری است با آبرنگ کار می‌کنند در حالی که آبرنگ خود به تنهایی ایهام و شعری است که باید سروده شود و نباید با آن نظیر متن برخورد کرد.

محیط درباره تعداد آثاری که در این نمایشگاه ارائه کرده، بیان کرد: نزدیک به 60 اثر را برای انتخاب به گالری مژده ارائه کرده‌ام که از میان آن‌ها نزدیک به 30 اثر برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب شده‌اند.

او ژانر آبرنگ را خاص خواند و ادامه داد: آبرنگ به تنهایی یک ژانر قابل توجه است که متأسفانه در ایران کمتر شناخته شده است در واقع آبرنگ خود به تنهایی یک شعر به شمار می‌رود.

این هنرمند تصریح کرد: نزدیک به یک سوم آثار این نمایشگاه طی دو سال اخیر کار شده‌اند و بخشی که در آن من به زیبایی‌های ایران پرداخته‌ام، نتیجه بازگشت من به وطن است و در سال اخیر انجام شده است.

نمایشگاه "محیطِ آب و رنگ‌های عاشقانه" اثر رضا محیط تا 6 بهمن‌ماه همه روزه از ساعت 12 تا 20 در گالری مژده واقع در  سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک27، زنگ یک میزبان علاقه‌مندان است.