کارگردان فیلم سینمایی «زبان مادری» در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اکران این فیلم و فعالیت‌های جدید فیلم‌سازی عنوان کرد: بعد از دریافت پروانه نمایش قرار است، فیلم «زبان مادری» را در آغاز ماه مبارک رمضان و اول مرداد اکران کنیم.

وی افزود: البته شرایط اکران فیلم این روزها بسیار دشوار شده است و تجربه نشان داده موقعیت زمانی خوب هم در اکران فیلم در این چند ماهه اخیر نقشی نداشته است؛ زیرا فیلم‌ها فروش خوبی نداشته‌اند و بنابراین بهتر دیدیم فیلم را ایام ماه رمضان اکران کنیم.

محمد پور درباره انجام تغییراتی در نسخه به نمایش در آمده از این فیلم در جشنواره برای اکران عمومی گفت : زمان فیلم در حدود ۱۰۵ دقیقه بود و در حدود ۱۵ دقیقه از این زمان را کم کردیم تا فیلم ریتم تندتری داشته باشد و معتقدم با توجه به مضمون فیلم قشر روشنفکر و فرهیخته جامعه با این فیلم ارتباط بهتری برقرار می‌کند.

فیلم «زبان مادری» روایت‌گر تقابل زبانی بین آدم‌ها و مشکلاتی که به این مسئله به وجود می آید، می پردازد. شهره قمر، هستی مهدوی‌فر ، پیر داغر و ماریا گارسیا بازیگران اصلی فیلم هستند.

این کارگردان همچنین در باره ساخت فیلم جدیدش گفت: قرار است به زودی ساخت فیلم «دل بی‌قرار» که یک ملودرام است را آغاز کنم و داستان فیلم در باره زلزله رودبار در سال ۱۳۶۹است. براساس برنامه‌ریزی فیلمبرداری از اواخر تیرماه در تهران و رودبار و رشت انجام می شود و تا به حال حضور حسن پویا به عنوان فیلمبردار و پویا ایمانی به عنوان بازیگر، روح انگیز شمس دستیار کارگردان و برنامه ریز و مهدی مددکار به عنوان مدیر تولید قطعی شده است.