به گزارش هنرآنلاین، پژمان حدادی، نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای در دور جدید فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری کارگاه تمبک در پایتخت کرده است.

به گفته این نوارنده تمبک تنها علاقمندانی می‌توانند در این کلاس‌ها حضور یابند که حداقل دو سال تمبک نواخته و با اصول نوازندگی این ساز آشنایی داشته باشند.

حدادی پیش از این نیز مستر کلاس‌هایی را برای نوازندگان سازهای کوبه‌ای در تهران برگزار کرده بود که با استقبال علاقمندان روبرو شد.

امروزه می‌توان حدادی را یکی‌ از نوازندگان صاحب سبک در تمبک نوازی بشمار آورد که تأثیر بسیاری در نوازندگان تمبک نسل پس از خود گذشته است. از جمله ابداعات او می‌توان به استفاده از دایره کوکی تحت عنوان (دوایر کوکییا پنداریک) در اندازه‌های مختلف، به منظور ایجاد فواصل هارمونیک با رنگ آمیزی و صدا دهندگی ساز کوبه‌ای در موسیقی‌ ایرانی‌، اشاره کرد.

این دوایر با طراحی خاصی‌ بر روی پایه‌های تعبیه شده قرار می‌گیرند که امکان ترکیب چند ساز کوبه‌ای را بصورت همزمان و چند صدا به وجود می‌آورد و حجم صدا و رنگ‌آمیزی خاصی‌ را به آنسامبل موسیقی‌ می‌افزاید. وی برای اولین بار چنین ترکیبی‌ را در گروه دستان به کار برد.

علاقمندان به حضور در کارگاه نوازندگی تمبک پژمان حدادی برای ثبت نام و آگاهی از شرایط کلاس‌ها می‌توانند با شماره تلفن 88718349 تماس بگیرند.