سرویس موسیقی هنرآنلاین،  گروه موسیقی نوبانگ مهر به عنوان دومین گروه در نخستین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، چهارشنبه 20 دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در نخستین اجرای این کنسرت، مخاطبان شاهد اجرای قطعه ترانه فولکلور "سرگشته" با شعری از اسحاق انوری بودند.

عبدالحسین مختاباد پس از پایان این قطعه و در میان تشویق حاضران از برگزارکنندگان جشنواره فجر تشکر کرد و گفت: امشب دو تصنیف زیبا که متعلق به یکی از برجسته‌ترین هنرمندان تاریخ موسیقی ایران یعنی نادر گلچین است را خواهم خواند، هنرمند بی‌نظیری که امسال رو در نقاب خاک کشید.

او افزود: درست است که خواندن تصنیف‌های ایشان با همان خوبی امکان‌پذیر نیست اما من به پاسداشت این مرد بزرگ این دو تصنیف را به همراه گروه نوبانگ مهر به مخاطبان تقدیم می‌کنم.

پس از این حاضران شاهد اجرای قطعه "چشم‌به‌راه" از ساخته‌های حسین یوسف زمانی و با شعری از قدمعلی سرامی بودند.

در ادامه مختاباد به اجرای "پیمانه خالی" که از ترانه‌های فولکلور افغان است، پرداخت و پس از آن حاضران شاهد آهنگ بی‌کلامی با عنوان "زلف پریشان" بودند که توسط محسن حسینی تهیه و تنظیم شده بود.

"مجنون بی لیلا" از ساخته‌های ایرج امیرنظامی با شعری از اسحاق انور، "بیوفا" با آهنگسازی و شعری از جهانبخش پازوکی، "زمزمه‌ عشق" از ساخته‌های محسن حسینی با شعری از قربان ولیئی از جمله دیگر قطعاتی بودند که در این کنسرت به اجرا درآمدند.

مختاباد با اشاره به اینکه قطعات انتخابی بیشتر از آلبوم "سیاه‌مشق" هستند، گفت: تلاش ما این بود که بخشی از آهنگ‌های گذشته من و محسن حسینی را بتوانیم برای مخاطبان اجرا کنیم.

"تمنای وصال" با شعری از شیخ بهایی از جمله ساخته‌های عبدالحسین مختاباد است که به‌عنوان قطعه پایانی این کنسرت توسط گروه نوبانگ مهر اجرا شد. اجرای این قطعه خاطره‌انگیز باعث شد فضایی نوستالژی و زیبا بر سالن حاکم شود تا جایی که پس از پایان کنسرت، مختاباد به درخواست حاضران قطعه "شبانگاهان" را به‌صورت بداهه اجرا کرد.

نوازندگان و همخوان‌های این کنسرت عبارت از ناصر رحیمی (فلوت)، داوود منادی (ویلن‌سل)، مونیکا لُران، نگین حاتمی، پیمان شامی، نوید شعبانزاده، احسان شامی و فرزاد صیدی (ویلن)، دانیال اسدی راد و مهدی منادی (ویلن آلتو)، فاروق آزادیان (تار و سه‌تار)، مجید مظاهری (کمانچه)، نگار اعزازی (دف و سازهای کوبه‌ای)، مسعود جمشیدی (نی)، میثم رفعتی فرد (تنبک) و صبا مختاباد (همخوان آواز) بودند که به سرپرستی محسن حسینی نوازنده سنتور در گروه نوبانگ فعال هستند.

گروه موسیقی نوبانگ مهر در سال 1393 به سرپرستی و آهنگسازی محسن حسینی با محوریت سازهای سنتی تشکیل شد و در سال 1395 بخش سازهای زهی شامل ویلن، ویلن آلتو و ویلن‌سل و همچنین سازهای بادی چوبی شامل فلوت و کلارینت و صدادهی ارکستر نیز به آن افزوده شد به همین خاطر می‌توان این گروه را یک ارکستر ملی کوچک دانست.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز 30 دی‌ماه با اجرای موسیقی‌های مختلف در شش سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.